HomeEducatie

Profesorii învață să țină locul părinților

Colegiul Național „Roman-Vodă” va organiza un simpozion cu tema „Prezența școlii în absența părinților”.

 

 

Oamenii școlii interesați de soarta elevului dincolo de relația strictă dintre elev și profesor sunt așteptați la simpozionul organizat de Colegiul Național „Roman-Vodă” pe 30 martie. Simpozionul, ajuns la cea de-a patra ediție, propune, în acest an, o temă provocatoare: „Prezența școlii în absența părinților”. Problematica vizează, în principal, relația părinte-copil, ca o relație ce nu se poate construi în absență.

„Intenția noastră este aceea de a trece dincolo de mărturiile copiilor proveniți fie din familii cu părinți plecați în străiinătate, fie din familii în care comunicarea, sprijinul emoțional apar doar secvențial, și nu întotdeauna de calitate, și de a identifica, în principal, soluții la disfuncțiile comportamental-adaptative destul de frecvente în astfel de cazuri. Dorința noastră, departe de a suplini rolul de părinte, este de a dezvolta strategii personalizate în lucrul cu acești copii, în care accentul să se pună pe suportul emoțional afectiv, pe relaționarea pozitivă. Aceasta cu atât mai mult cu cât avem în vedere asigurarea unei normale evoluții intelectual-emoționale fiecărui copil, devenit, fără voia lui, vulnerabil în fața unor realități care înseamnă migrația părinților, comunicare deficitară sau carențe afective. Inițiativa organizării unei noi ediții a simpozionului, ce aduce în prim plan aspecte deloc neglijabile ale învățământului românesc, a fost însuflețită de entuziasmul celor 100 de voluntari ai Asociației «Mușatinii» din Colegiul Național «Roman-Vodă», voluntari deveniți grup de suport emoțional și afectiv pentru câteva colective de elevi de la Școala «Calistrat Hogaș» și de la Asociația «Melchisedec Ștefănescu», aflați în situații de risc”, a spus profesoara Maria Lozincă, membru în comitetul de organizare a simpozionului.

Lucrările simpozionului vor fi onorate de participarea profesorului universitar doctor Carmen Crețu și a profesorului universitar doctor Luminița Iacob, de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Și-au anunțat intenția de a participa cu lucrări cadre didactice din învățământul preuniversitar din județele Neamț, Suceava, Iași, Dolj și Tulcea. Lucrările participanților la simpozion vor fi publicate în cadrul următorului număr al periodicului „Alternative periodice aplicate”.

[sam_ad id=”111″ codes=”true”]

Comentarii

WORDPRESS: 0