HomeEducatie

Diversitate prin sport, la LPS Roman

Profesori de la Liceul cu Program Sportiv (LPS) Roman vor preda elevilor, într-o metodă interactivă, elemente de diversitate şi multiculturalism. Noile elemente vor fi introduse în activităţile curente la clase cu ajutorul unor metode de predare pe care profesorul Irina Pătrăuceanu le-a învăţat în cadrul unei şcoli de vară, organizate de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI).

„Am participat, în luna august, la o şcoală de vară în cadrul proiectului «Predau diversitate la orele mele şi elevilor le place!», proiect destinat profesorilor de liceu. Am învăţat cum să introducem teme de diversitate la ore şi eu vreau să mă axez pe diversitatea prin sport, având în vedere că suntem liceu sportiv. Deja am un plan referitor la ce voi face, împreună cu elevii, în cadrul proiectului. Am discutat şi cu ei şi suntem, cu toţii, entuziasmaţi”, a afirmat Irina Pătrăuceanu.

Școala de vară a fost susţinută de Heidi Biseth, reputată specialistă norvegiană în ştiinţele pedagogiei, alături de experţii CJI. Pe lângă metode de predare, profesorii au învăţat şi cum să implice comunitatea în proiectele şcolii.

„Construim pe experienţele noastre anterioare şi folosim formulele de succes pe care le-am dezvoltat în cei peste 18 ani de lucru cu elevii. De data aceasta, ne adresăm profesorilor, pentru că suntem convinşi că educaţia privind respectul pentru drepturile omului trebuie să înceapă cât de timpuriu. Vom avea adulţi responsabili şi toleranţi doar dacă îi vom pregăti pe copii să îşi cunoască drepturile, să şi le apere şi să le respecte pe ale semenilor lor”, a declarat Ioana Avădani, directorul executiv al CJI, coordonatorul proiectului, conform unui comunicat postat pe site-ul CJI.

Proiectul „Predau diversitate la orele mele şi elevilor le place!” este derulat de CJI, în parteneriat cu organizaţia norvegiană Norsensus Media Forum, în perioada mai 2015 – aprilie 2016. LPS este singura unitate de învăţământ din judeţul Neamţ implicată în această acţiune.

Comentarii

WORDPRESS: 0