Roman, Neamț
Căutare site

Arendaşii sunt aşteptaţi la Fisc

Arendaşii nemţeni trebuie să achite la Finanţe impozitul pe venitul din arendă şi contribuţia la sănătate aferentă.

Odată cu strângerea recoltei din vara care a trecut, arendaşii nemţeni trebuie să achite la Finanţe impozitul pe venitul din arendă şi contribuţia la sănătate aferentă acestuia. Sumele de bani trebuie achitate către Fisc până la data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care au fost reţinute, respectiv a fost plătită arenda, în bani sau natură, către proprietarii terenurilor.

Dacă arenda a fost stabilită în natură, respectiv în grâu, cazul cel mai des întâlnit în Neamţ, evaluarea în lei se va face pe baza preţurilor medii ale produselor agricole, stabilite prin hotărâre a Consiliului Judeţean, în urma analizei realizate de Direcţia Agricolă.

Pentru anul 2014, în judeţul Neamţ, preţul mediu al produselor agricole a fost stabilit la valoarea de 0,55 lei/ kilogram.

„Venitul net din arendă se stabileşte la fiecare plată prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut. Pentru recunoaşterea deductibilităţii cheltuielilor în cota de 25% din venitului brut, arendatorul nu este obligat să prezinte organului fiscal documente justificative. Calculul, reţinerea şi virarea impozitului aferent veniturilor din arenda intră în sarcina arendaşului. Impozitul pe veniturile din arendă se calculează, la fiecare plată a arendei, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net. Impozitul astfel calculat se reţine şi se virează la bugetul de stat până la data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care a fost reţinut”, explică reprezentanţii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Neamţ. La acest venit net se plăteşte un impozit de 16%, care trebuie calculat, reţinut şi plătit la Fisc de arendaş.

De asemenea, tot arendaşul plăteşte şi contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate. Aceasta se calculează prin reţinere la sursă de către plătitorii de venit (arendaşi) la momentul plăţii venitului, prin aplicarea cotei de 5,5% asupra bazei de calcul.

Baza de calcul a contribuţiei pentru asigurări de sănătate nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe ţară (850 lei pentru perioada ianuarie – iunie 2014 şi 900 lei pentru iulie – decembrie 2014).

Comentarii 0

Discuția cititorilor despre acest articol

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.