Ținta Agrana România este să bifeze vânzări de un miliard de lei şi un profit net de 23,3 milioane de lei. Compania îşi propune să devină profitabilă într-un interval de doi ani, în paralel cu dezvoltarea cifrei de afaceri.
Producătorul de zahăr Agrana România, controlat de firma austriacă Agrana Zucker, îşi propune ca în cinci ani să revină la vânzări de un miliard de lei, însă cu profit. Compania mizează pe potenţialul de creştere pe care îl poate avea pe plan intern şi posibilitatea aprovizionării statelor vecine care nu au propriile fabrici de zahăr. „Compania deţine brandul Mărgăritar şi a încheiat anul trecut cu afaceri de 955 milioane de lei şi pierderi de 65 milioane de lei, dar îşi propune să devină profitabilă într-un interval de doi ani, în paralel cu dezvoltarea cifrei de afaceri. Ţinta Agrana este să bifeze vânzări de un miliard de lei şi un profit net de 23,3 milioane de lei în 2019”, se arată în memorandumul de listare a companiei, care s-a transferat de pe RASDAQ pe piaţa alternativă AeRO.
Referitor la contextul agricol din judeţ cauzat de vremea nefavorabilă, directorul materie primă Agrana Roman, Mihail Dimitriu, spune că situaţia nu este chiar alarmantă, dar ploile ar trebui să vină în câteva zile pentru avea o recoltă satisfăcătoare. „Din toate cele trei judeţe unde avem pondere, Neamţ, Botoşani, Iaşi, în Neamţ a plouat foarte puţin săptămâna trecută. Crăpăturile sunt destul de adânci în sol şi sfecla este foarte prinsă, iar unde sunt crăpături deranjează rădăcinile. Deocamdată, nu sunt semnale mari de alarmă, dar, dacă mai durează situaţia asta cel mult zece zile, vom pierde din culturi. Ce pot spune este că, la sfecla de zahăr, piaţa este la ora actuală într-un echilibru, dar unul precar, pentru că ar trebui să plouă cât mai repede. Necazul este că, în Neamţ, din aprilie nu a mai plouat semnificativ, situaţie diferită faţă de anii anteriori”, a afirmat Mihail Dimitriu (foto), director pentru materie primă în cadrul Agrana Roman.
În construcţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar 2015-2016 al companiei Agrana România s-a prevăzut comercializarea pe piaţa internă şi a UE a unui volum de zahăr de aproximativ 370.000 de tone. Această estimare a fost făcută pornind de la cifrele de vânzări realizate în ultimii ani, dar şi prin prisma aşteptatei finalizări a procesului de achiziţie a activelor Lemarco din Urziceni şi Lieşti şi în contextul scăderii volumelor de zahăr introduse în România de traderii locali, în special din Bulgaria şi Ungaria. Producătorul de zahăr Agrana România şi-a bugetat pentru anul aceasta o cifră de afaceri de 837 de milioane de lei, în scădere cu 12%, dar speră într-o reducere accentuată a pierderilor, de la 65 de milioane, în 2014, la 29 de milioane de lei anul acesta.
Comentarii