HomeInedit

Voievozi şi domniţe la Zilele Romanului

Elevi de la liceele din oraş au participat la o paradă a costumelor de epocă şi la un concurs de spectacole teatrale cu temă istorică.

parada 02Sâmbătă, 17 mai, în cadrul manifestărilor dedicate Zilelor municipiului Roman, în centrul oraşului s-a desfăşurat cea de-a patra ediţie a tradiţionalei parade a costumelor de epocă. Voievozi, domniţe şi cavaleri, slujitori de la curte, din vremea lui Alexandru cel Bun, întruchipaţi de elevi de la toate liceele din oraş, au defilat prin piaţa Roman Vodă, parada încheindu-se, pe scena special amenajată, cu un concurs de dramatizări pe teme istorice. Au urcat pe scenă elevii de la Colegiul Naţional „Roman-Vodă”- cu piesa „File de cronică romaşcană”, pregătiţi de profesoara Anda Nacu, Liceul Tehnologic „Vasile Sav”- cu „Tratat medieval în cetatea Romanului”, pregătiţi de profesoara Mihaela Antofie, Colegiul Tehnic „Petru Poni” – cu montajul literar „File de istorie”, pregătiţi de profesoara Mirela Mihoc, Colegiul Tehnic „Danubiana”- cu piesa „Alexandru cel Bun”, pregătiţi de profesoara Steluţa Crăciun, Colegiul Tehnic „Miron Costin”- cu piesa „Mesaje din trecut”, pregătită de profesoara Mariana Cristea, Liceul cu Program Sportiv- cu spectacolul „Gloria Muşatinilor”, pregătit de profesoara Lidia Gârbea, Liceul Teologic Romano-Catolic „Sfântul Francisc de Assisi”- cu piesa „Oastea voievodului Alexandru cel Bun”, pregătită de profesorul Iosif Cadar, Liceul Teologic Ortodox „Episcop Melchisedec”- cu spectacolul „Alexandru cel Bun şi târgul lui Roman”, pregătit de profesor preot Ioan Bârliba. În calitate de invitaţi speciali, au particapat şi elevi ai Colegiului Naţional „Ana Aslan” din Timişoara, cu piesa „Pop Cira şi Pop Spira”.

parada 03La finalul reprezentaţiei, toţi participanţii au fost premiaţi de primarul Romanului, Laurenţiu Dan Leoreanu, care a apreciat ţinutele şi calitatea spectacolelor prezentate. La rândul său, primarul Romanului a primit şi el o diplomă din partea echipei Liceului cu Program Sportiv, pentru susţinerea pe care o arată activităţilor educative şi actului cultural.