„UN TÂNĂR EDUCAT, UN MEDIU MAI CURAT”, LA COLEGIUL „PETRU PONI”

HomeSocialEducatie

„UN TÂNĂR EDUCAT, UN MEDIU MAI CURAT”, LA COLEGIUL „PETRU PONI”

mediu29-680x365La Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman a avut loc, la finalul săptămânii trecute, cea de-a doua activitate din cadrul proiectului „Un tânăr educat, un mediu mai curat”, proiect ce face parte din Calendarul Judeţean al Activităţilor Educative.

Proiectul a fost iniţiat şi organizat de membrii catedrei de protecţia mediului şi este coordonat de profesor Elena Gabriela Dascălu. Acesta se derulează pe parcursul întregului an şcolar, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Judeţean Neamţ şi Ocolul Silvic Horia. Organizatorii şi-au propus ca, prin activităţile din cadrul acestui proiect, să valorifice potenţialul creator al elevilor, pe baza cunoaşterii şi înţelegerii importanţei protejării mediului înconjurător. Scopul proiectului este de a oferi programe educaţionale care promovează relaţii durabile între copii, să stimuleze dorinţa de protejare a naturii în rândul elevilor şi să formeze un comportament corect şi demn faţă de mediul înconjurător.

Proiectul se adresează elevilor de la profilul protecţia mediului îndeosebi, dar şi celor de la profilul materiale de construcţii.

Dacă, la prima activitate a proiectului, activitate ce a avut loc în data de 26 noiembrie 2015, elevii şi-au exprimat dorinţa de a proteja mediul înconjurător prin desen şi prin postere, pe care, ulterior, le-au prezentat în faţa publicului, arătând astfel că ştiu să-şi susţină şi să-şi argumenteze ideile, la cea de-a doua activitate au trebuit să demonstreze mai mult, şi anume faptul că ştiu să selecteze informaţiile, să utilizeze mijloacele multimedia şi să creeze o prezentare Power Point despre tema propusă: Ziua Mondială a Zonelor Umede.

„Activitatea organizată de colegele din catedra de protecţia mediului a fost una foarte complexă, ea valorificând nu numai capacitatea elevilor de a se documenta pe marginea unei teme propuse. Cred că a fost o adevărată provocare pentru toţi participanţii, deoarece elevii au trebuit să selecteze informaţia, să o integreze într-o manieră personală şi să o prezinte în faţa publicului. Activităţile de acest tip dezvoltă anumite competenţe şi, ca urmare, au un potenţial formativ deosebit, ele îmbinând conţinutul informaţional, cu imagini, fotografii şi grafică, deci valorifică şi zona esteticului”, a precizat profesor Cătălina Corhăneanu, consilierul educativ al liceului.

Comentarii

WORDPRESS: 0