Prima paginăSocial

Romanul va avea echipă mobilă pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică

Romanul va avea echipă mobilă pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică

Dimensiune text

 

 

În municipiul Roman va fi creată o echipă mobilă pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, din care vor face parte șapte membri ai Direcției de Asistență Socială și unul din partea Poliției Locale. Conform legii, în primă fază, Consiliul Local Roman trebuie să aprobe înființarea acestei echipe. Ulterior, Direcția de Asistență Socială va elabora procedura de lucru a echipei mobile pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică.

„Violenţa domestică afectează grav relaţiile sociale şi lipsa unor măsuri adecvate pentru prevenirea şi combaterea acestui fenomen generează costuri sociale şi financiare pentru sistemul public de sănătate, sistemul de protecţie socială şi asistenţă socială, domeniul ordine publică şi siguranţă, justiţie, sistemul penitenciar. Prevenirea și combaterea violenței domestice, protecția și promovarea drepturilor victimelor violenței domestice fac parte din politica de ocrotire și sprijinire a familiei și impun măsuri adecvate destinate să contribuie la diminuarea actelor de violenţă în familie, să atenueze sentimentul de insecuritate al victimei, să reducă riscul recidivei şi să faciliteze reintegrarea socială a persoanelor care au comis infracţiuni de violenţă domestică. Direcția de Asistență Socială a municipiului Roman, împreună cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, au obligaţia să ia măsurile necesare pentru prevenirea violenţei domestice, pentru preîntâmpinarea unor situaţii de încălcare repetată a drepturilor fundamentale ale victimelor violenţei domestice, prin furnizarea de informații și programe de educație despre modalitățile prin care se pot preveni, evita, recunoaște și raporta cazurile de violență”, se arată în expunerea de motive înaintată consilierilor locali, care-și vor exprima votul în ședința de miercuri, 27 februarie.

Echipa mobilă are rol de verificare a semnalărilor, de evaluare iniţială şi de realizare a demersurilor necesare pentru depăşirea riscului imediat, constând în: transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situaţiile în care victima necesită îngrijiri medicale, sesizarea organelor de cercetare penală, sesizarea organelor competente pentru emiterea unui ordin de protecţie provizoriu, orientarea către Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului, în vederea găzduirii în centre rezidenţiale adecvate nevoilor şi aplicării managementului de caz pentru victime şi agresori. Din componența echipei mobile pot face parte reprezentanți ai diferitelor culte religioase reprezentative pe plan local, precum și reprezentanți ai unor asociații sau fundații cu activitate relevantă în domeniul violenței domestice, egalității de șanse între femei și bărbați, sprijinului umanitar, acțiunilor în domeniul caritabil, cu care au fost încheiate acorduri sau convenții de parteneriat.

 

 

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0