Prima paginăEconomie

Romanul, punct de atracție pentru un investitor italian

Dimensiune text

Massimo Monaco este un om de afaceri italian, rezident în Elveția, care a ales Romanul ca loc propice pentru a-și continua și extinde activitatea.

Massimo Monaco, un cetățean italian, care are și rezidență în Elveția, a ales, anul trecut, Romanul, pentru a-și continua o afacere începută de foarte mulți ani Elveția și continuată timp de 10 ani în Italia – construcția unor mașini, utilaje și echipamente pentru construcții. După ce criza financiară s-a făcut simțită și în Italia, Massimo a discutat cu asociații săi și a ajuns la concluzia că nu mai putea continua activitatea în Italia. Cunoscând foarte bine piața din Europa de Est, și având în vedere că a vândut foarte multe dintre utilajele produse de el către constructori din România și Bulgaria, a luat în calcul posibilitatea de a începe o afacere în una dintre aceste două țări. ”Având un foarte bun prieten din Buhuși, care era importator al mașinăriilor pe care le produceam eu, și cunoscându-l pe Marin Stamate, la Milano, a început să se nască în mintea mea ideea de a continua producția în România, la Roman. Am decis, ulterior, să iau tot ce aveam în Italia și să vin în România, să încep o afacere pe cont propriu”, povestește omul de afaceri italian.

A pornit pe acest drum nou, resemnat fiind de ideea că, uneori, munca influențează și viața personală a oamenilor și ajungi să îți schimbi și reședința, și domiciliul, pentru muncă. Massimo a venit, în 2013, la Roman, unde a deschis o firmă, numită MMG Machinery&Tools, al cărui director tehnic – comercial este el, iar director general este Marin Stamate, care a lucrat timp de 15 ani în Milano și în ultimii ani la firma unde era acționar și Massimo Monaco. Această firmă produce mașini de tăiat materiale de construcții- discuri diamantate, compactoare, discuri diamantate, scule de mână -, și le distribuie, cu ajutorul partenerilor, întrucât omul de afaceri și-a păstrat toate contactatele din Europa. ”Avem produse care se cumpără de profesioniști. Tot ceea ce producem noi provine din ideile mele proprii, sunt produse inventate, brevetate și construite de mine. Mașinile pe care le producem noi pe piața europeană sunt mașini care îmi poartă numele – Monaco. Obiectivul meu este acesta: să fac produse mai bune decât cele care se făceau în Italia, dar să fie made in România”, spune Massimo Monaco.

siglaNostalgia nu are loc în domeniul afacerilor

Un alt motiv pentru care Massimo Monaco a ales Romanul pentru a-și dezvolta afacerea a fost că  a realizat că și aici se pot face lucruri bune, însă cu bani mai puțini. Costurile de producție sunt mai mici – și materia primă, și mâna de lucru.

Nu i-a fost greu să se adapteze la Roman, pentru că așa a fost mereu viața sa, pe drumuri. Meseria l-a făcut să călătorească foarte mult. ”Îmi place foarte mult aici. Încerc să mă adaptez, să am răbdare. Tocmai de aceea, la sfârșitul anului trecut, mi-am adus și părinții cu mine. Îmi lipsește fiul, care lucrează încă în fostul grup din care am făcut și eu parte în Italia, dar sper să îl aduc aici și pe el cât mai curând. În rest, mereu am legat prietenii din lumea muncii. Cei din generația mea s-au împrăștiat în toată lumea, așa că nu aveam pe nimeni în mod deosebit în Italia care să mă împiedice să plec. Sunt obișnuit să mă mut mereu. Credeam că o să fiu nostalgic, că o să-mi lipseacă Italia, dar nu s-a întâmplat așa. Singura problemă este că sunt pasionat de bucătărie, și îmi lipsesc unele mâncăruri și ingrediente din Italia. Dar, de fiecare dată când am ocazia, trag o fugă și îmi aduc tot ce am nevoie”, povestește Massimo Monaco.

Nu a fost ușor să își creeze un loc pe piața din România. Problema identificată a fost că a adus produse noi, iar oamenii durează până le descoperă calitatea, însă, optimist din fire, omul de afaceri nu își pierde încrederea nicio secundă.

Referitor la cei îi place în Roman, el susține că îi place foarte mult că este ordine, oamenii au respect față de semeni, este curățenie, și, deși sunt foarte mulți oameni săraci, ei trăiesc cu demnitate. Nu îi place însă că a descoperit persoane care ocupă funcții pe care nu le merită, pentru care nu sunt pregătiți.

Omul de afaceri și-a propus să își dezvolte afacerea din Roman, să ajungă la cel puțin 10 angajați și să scoată pe piaţă, în continuare, produse noi, care să faciliteze munca din construcții.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0