Reabilitarea definitivă a trecerii la nivel cu calea ferată de pe DN 2 – E 85, la ieșirea din Roman spre Iași, urmează a demara în a doua jumătate a acestui an. Primarul municipiului Roman, Leonard Achiriloaei, a participat la o ședință de lucru organizată de CFR la Iași, în cadrul căreia a fost stabiliți parametrii demersului de modificare a infrastructurii feroviare în zonă, prin reducerea de la trei linii la o singură line de tren.
„A avut loc, la solicitarea CFR, o ședință de lucru privind reabilitarea căii ferate ce traversează E 85 în municipiul Roman, problema cu care se confruntă cei care traversează această zonă și, totodată, administrația publică locală, care, deși nu are pârghii directe să facă investiții acolo, înlesnim și sunt parte la orice demers în acest sens. La Iași, la sediul regionalei CFR, a avut loc o întâlnire la care au fost invitați, pe lângă Primăria municipiului Roman, și ceilalți coproprietari ai liniilor. Ne bucurăm să constatăm că, în urma acestei întâlniri, s-a parafat un agreement care să permită derularea lucrărilor la acest obiectiv și asumarea a unei sume de 80% din totalul investiției de către CFR, iar diferența de către ceilalți trei proprietari, ceea ce face posibilă rezolvarea acestei probleme. Sperăm, și din ceea ce am înțeles, în a doua jumătate a acestui an, vor începe lucrările la acest obiectiv”, a declarat primarul Leonard Achiriloaei.
După mulți ani de disconfort pentru șoferi și repetate reparații punctuale asupra trecerii la nivel cu calea ferată la ieșirea din Roman spre Iași, CFR a agreat în sfârșit, în cursul anului trecut, proiectul de reabilitare ce poate fi implementat într-o perioadă relativ scurtă, adică soluția unei singure linii – una prin care șoseaua va urma a fi tranzitată doar de singură linie de cale ferată, iar pe celelalte două, în zona agenților economici, se va ajunge printr-un sistem de macazuri.
În ceea ce privește proiectul de construire a unei pasarele peste calea ferată în acea zonă, pe data de 10 septembrie 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus aplicația de finanțare pentru proiectul «Elaborare Studiu de Fezabilitate, P.A.C. și Proiect Tehnic de Execuție pentru „Pasaj superior pe DN2, peste CF la Roman, Km.332+961”», în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Conform CNAIR, proiectul realizării studiului de fezabilitate pentru pasarelă, cu o durată de 12 luni, are o valoare totală de 870.302 de lei, va fi finanțat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 624.803,42 lei, 15% contribuția proprie 110.259,43 lei, restul de 135.239,15 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Comentarii
INCOMPETENTA si DELASARE sunt atributele alesilor din Roman : Primar, deputati, senatori care au cerut voturi dar nu au fost in stare sa rezolve trecerea de cale ferata.
Cozmanciuc a cerut spaga pt interesul lui fara a fi interesat de nevoile alegatorilor.
Rau, f rau, domnilor …..
costicla,ti-a casunat pe cozmanciuc…sa faca el….daca se poate..ieri..da nu zici nica bre de senatorul manoliu….de derutatu’ lui rotaru…ca-s de-ai nostri, romascani adica,…..daca rotaru cel mic mai are alternativa de-a ajunge la ,,locul de munca” pe la ,,rampa”, manoliu ca sa ajunga la socri trebuie neaparat sa treaca pe la ,,bariera”
Atat alesii PNL cat si PSD si-au dat mana ca sa nu faca nimic pt ca noi sa nu ne mai rupem masinile pe acolo. Au alte interese, ca in exemplul dovedit cu Cozmanciuc.
Motivul ca trecerea apartine CFR nu tine – au fost la guvernare si puteau gasi o solutie de compromis de atatia ani ….. , daca erau interesati. Numai ca de acolo nu iesea si un comision care sa-i satisfaca , …. ca nu le mai ajunge ….. !