Prima paginăEducatie

Recunoaştere europeană pentru un proiect al Liceului „Vasile Sav”

Dimensiune text

Echipa de profesori şi elevi de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav” din Roman, care a derulat proiectul eTwinning-Comenius intitulat „Schimbări climatice acolo unde trăiesc, acolo unde locuiesc… să modelăm pentru a înţelege şi a acţiona! O viaţă nouă se inventează aici!”, a avut parte de o mare bucurie. Proiectul a primit Certificatul naţional „e-Twinning Quality Label”, iar la scurt timp a fost onorat şi cu Certificatul „European Quality Label”, fapt care atestă recunoaşterea calităţii proiectului la nivel european.

„Implicarea noastră în această acţiune a început în anul 2012, când am iniţiat, împreună cu parteneri din 12 ţări, un proiect e-Twinning care îşi propunea studierea schimbărilor climatice din ce în ce mai prezente în toate zonele de pe Pământ şi identificarea unor acţiuni menite să activeze conştiinţe şi să construiască atitudini în favoarea protejării mediului. Cu toţii asistăm, de ani buni, la schimbări spectaculoase ale climei, care generează efecte catastrofale: ploi torenţiale, caniculă extremă, inundaţii de proporţii, alunecări de teren şi, mai nou, tornade. Toate acestea sunt urmări ale neglijenţei cu care omenirea tratează problemele legate de poluare – tăierea pădurilor, utilizarea surselor de energie convenţionale, gestionarea deşeurilor. Încă de la început, am considerat că este datoria noastră, a profesorilor, de a forma tânăra generaţie în ideea utilizării raţionale a resurselor pe care ni le oferă natura, a stopării degradării mediului, a protejării acestuia şi a aplicării principiilor dezvoltării durabile”, a spus profesoara Adriana Drăghici, coordonatorul naţional al proiectului.

Proiectul a cuprins activități multiple

proiect 02Între anii 2013 şi 2015, zece dintre partenerii din proiectul e-Twinning – Cehia, Slovacia, Estonia, Spania, Bulgaria, Italia, Portugalia, Franţa, Grecia şi România -, au continuat colaborarea sub forma proiectului Comenius multilateral cu acelaşi nume.

„A fost o experienţă extraordinară, o provocare căreia echipa română i-a făcut faţă cu seriozitate şi competenţă. În cadrul activităţilor proiectului, elevii noştri, îndrumaţi de profesori, au fost singurii care au realizat o hartă electronică interactivă a oraşului lor, un dispozitiv cu microcontroler Arduino pentru măsurarea temperaturii şi presiunii atmosferice, un minidicţionar multilingvistic de termeni ecologici, o revistă de ecologie şi au construit site-ul proiectului. De altfel, elevii noştri au evoluat remarcabil în cadrul tuturor întâlnirilor de proiect, impresionând prin buna cunoaştere a tehnicii digitale, abilitatea de a comunica în limbi străine şi, mai ales, prin capacitatea de a relaţiona cu ceilalţi participanţi”, a spus coordonatorul naţional al proiectului.

Ca urmare a aprecierii la nivel european a activităţilor desfăşurate în acest proiect, el a fost prezentat ca exemplu de bună practică în cadrul Seminarului Bilateral România – Republica Moldova „Parteneriate şcolare europene”, organizat la Bucureşti de către Institutul de Știinţe ale Educaţiei.

„Am avut onoarea de a face formare pe tema parteneriatelor europene cu un grup mare de profesori români şi moldoveni, cărora le-am descris etapele realizării proiectului nostru, modul de organizare, activităţile pe care le-am derulat şi rezultatele colaborării noastre. Consider că acţiunea a fost un succes, câtă vreme mulţi dintre participanţi au cerut detalii şi suport în iniţierea unor proiecte europene pe care intenţionează să le lanseze”, a mai spus profesoara Adriana Drăghici.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0