Prima paginăSocialEducatie

Promovabilitate sub 50% la simularea bacalaureatului

Dimensiune text

Niciun liceu nu a avut promovabilitate de 100%. Şase licee nu au avut niciun elev promovat. Cele mai mici note înregistrate au fost la matematică.

Bacalaureatul se anunţă a fi un hop greu de trecut pentru cei mai mulţi dintre elevii aflaţi acum în clasa a XII-a. Rezultatele înregistrate la repetiţia generală pentru examen, realizată în condiţii similare cu cele de la bacalaureat, arată că puţini dintre elevi vor avea motive de bucurie după examen. Conform notelor de la simulare, mai puţin de jumătate dintre elevii de acum de clasa a XII-a vor reuşi să obţină cel puţin nota 5 la toate disciplinele şi cel puţin media 6, necesară promovării examenului. Niciun liceu din judeţ, nici măcar liceele de top, nu au reuşit să obţină un procent de promovabilitate de 100%. Există, în schimb, licee în care niciunul dintre elevi, dacă ar fi pus în faţa examenului mâine, nu ar reuşi să treacă.

La limba română, din cei 4.136 de candidaţi prezenţi, 57,23% au obţinut medii peste 5. În afara celor picaţi, care reprezintă cel mai numeros grup, cele mai multe note de trecere se încadrează în intervalul 5 – 5,98 (696 de elevi). Cinci elevi au reuşit să obţină 10 la română, iar note peste 9 au luat 161 de elevi. La cea de-a doua probă obligatorie a profilului, matematica sau istoria, în funcţie de profilul absolvit, rezultatele au fost şi mai slabe. 44,78% dintre elevi au reuşit să ia 5, cei mai mulţi dintre aceştia fiind dintre cei care au dat proba la istorie. La această probă s-au luat 16 note maxime. La proba la care candidaţii au avut posibilitatea de a-şi alege disciplina de examen, rezultatele sunt comparabile cu cele de la limba română: 56,25% promovabilitate şi 24 de note de 10.

În premieră, în acest an şcolar, la simulare au participat şi elevii de clasa a XI-a. Rezultatele lor sunt chiar mai slabe decât cele obţinute la clasa a XII-a. La clasa a XI-a, promovabilitatea a fost de 46,82%, fără ca vreo teză să primească nota 10. 928 de elevi au obţinut notă de trecere la limită, între 5 şi 5,99. La cea de-a doua probă obligatorie a bacalaureatului, istoria sau matematica, rezultatele au foat şi mai proaste, promovabilitatea fiind de 36,51%. Elevii de clasa a XI-a au susţinut la simulare doar două din cele trei probe ale examenului.

Șase licee fără niciun promovat

Într-un clasament al liceelor din judeţ, realizat după procentul de promovabilitate obţinut la simulare, apar şase licee din judeţ în care niciun elev nu a reuşit să obţină media necesară pentru a trece examenul. Printre acestea se află Liceul Tehnologic „Ion Ionescu de la Brad”, Liceul Tehnologic Adjudeni şi Liceul Tehnologic Nisiporeşti. Rezultate foarte slabe au înregistrat şi Colegiul Tehnic „Danubiana”, cu 8,28% promovabilitate, Colegiul Tehnic „Miron Costin”, cu 10,70%, Liceul Tehnologic „Sfântul Ioan de la Salle”, cu 16%, şi Liceul „Vasile Alecsandri” din Săbăoani, cu 17%. Liceul cu Program Sportiv din Roman a trecut de puţin pragul de 20%, la fel ca şi Colegiul Tehnic „Petru Poni”, care a obţinut 20,90%, iar Liceul Tehnologic „Vasile Sav” are aproape un sfert dintre elevi promovaţi: 24,61%. Nemulţumitoare sunt şi rezultatele obţinute de liceele care, în mod obişnuit, aveau rezultate bune la examen. La Colegiul Naţional „Roman-Vodă”, promovabilitatea a fost de 68,68%, Liceul Teologic „Episcop Melchisedec” are 41,67% promovabilitate, iar Liceul Teologic „Sfântul Francisc de Assisi”, 36,36%. La clasa a XI-a, procentele încep de la 78,95% promovabilitate, cel mai bun „scor” din judeţ fiind obţinut de Liceul Teologic „Cuvioasa Paraschiva” din Agapia. „Roman-Vodă” are o promovabilitate sub 50%, de 45,58%, apropiată de cea a franciscanilor, cu 42, 86%. Procente foarte mari, în comparaţie cu 3,81%, cât are „Danubiana”, 7,69%, cât are Colegiul Tehnic „MIron Costin”, sau 8,22%, cât au reuşit elevii de la „Petru Poni”.

„Rezultatele sunt departe de a ne mulţumi şi reflectă realitatea din şcoli, la acest moment. Am respectat întrutotul metodologia de organizare a examenului, am fost foarte scrupuloşi, tocmai pentru a-i face pe elevi să înţeleagă că este un examen serios şi că, fără să înveţe, nu vor putea să-l treacă. S-a tras un serios semnal de alarmă, astfel încât cei care doresc într-adevăr să promoveze examenul sau să ia o notă mai mare decât au reuşit la simulări să ştie unde să corecteze şi ce au de făcut. Rezultatele foarte slabe de la clasa a XI-a reflectă indiferenţa cu care elevii au tratat participarea la simulare. Corectarea rezultatelor ţine, în primul rând, de ceea ce-şi doresc elevii şi familiile lor de la viitor. Dacă prezentarea la examen sau promovarea examenului nu intră în priorităţile lor, semnalul tras la simulare este inutil. Experienţa a dovedit că există variante de viitor şi fără examen de bacalaureat”, a spus inspectorul şcolar general adjunct Gabriela Banu, care a coordonat desfăşurarea simulării examenului de bacalaureat.

La începutul săptămânii viitoare, directorii de şcoli şi licee se vor întâlni cu conducerea inspectoratului şcolar, pentru a analiza rezultatele şi a stabili strategii prin care să crească numărul celor care vor fi capabili să treacă examenele naţionale, indiferent că este vorba de Evaluare naţională sau bacalaureat.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0