Articol publicat în data de: mie, 27 Mar 2013



Practica „omoară” învățământul tehnic

„Prea multă teorie și prea puțină practică” este concluzia unui expert german care a petrecut trei săptămâni la Colegiul Tehnic „Petru Poni”. Acesta consideră că situația poate fi schimbată prin implicarea concretă a agenților economici în susținerea învățământului tehnic.

 

Foto: Inginerul Klaus Rohlfing a petrecut trei săptămâni la Roman, la Colegiul Tehnic „Petru Poni”

 

Baza materială foarte slabă și pregătirea practică insuficientă reprezintă cele două mari lipsuri ale învățământului tehnic românesc. Concluzia aparține inginerului Klaus Rohlfing, care a petrecut trei săptămâni la Roman, urmărindu-i la lucru pe elevii și profesorii de la profilul electronică de la Colegiul Tehnic „Petru Poni”. Acesta a fost la colegiul romașcan în cadrul proiectului Senior Experten Service, prin intermediul căruia guvernul german acordă asistență în domeniul învățământului tehnic țărilor din Uniunea Europeană. Klaus Rohlfing a participat la lecții, atât la orele de teorie, cât și la activitățile practice și la laboratoare, și a participat la un seminar și ore de laborator organizate de Facultatea de Electronică din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași.

Privită dinspre Germania, pregătirea practică a elevilor pare ruptă de realitate. „Elevii sunt foarte studioși și curioși și bine pregătiți în domeniul teoretic. Spre deosebire de Germania, în România la liceele tehnice se studiază foarte multe discipline și foarte multă materie, în detrimentul activității practice. Cel puțin în domeniul electronică nu se poate învăța meserie dacă un elev nu lucrează efectiv, dacă nu pune mâna pe aparate, dacă nu face singur anumite lucruri. În școlile tehnice din Germania, lucrurile sunt foarte bine separate. Sunt zile în care se face numai practică și zile în care se face numai teorie. Elevii fac practică în fabrică, lucrează efectiv și sunt plătiți pentru asta. Există foarte mare interes din partea companiilor pentru a încheia parteneriate cu unitățile școlare, întrucât au posibilitatea de a-și pregăti astfel viitorii angajați special pentru ceea ce ei au nevoie în practică. Companiile îi consideră pe elevi ca potențiali angajați. Am văzut că, în România, această legătură între școală și intreprindere este foarte slabă”, a spus Klaus Rohlfing.

Acesta consideră că perioada acordată practicii în liceele tehnice din România este prea scurtă. „Pentru a fi pregătiți, elevii ar mai avea nevoie de un an de practică. În Germania, studiile în școlile tehnice sunt de trei ani și jumătate, din care, cea mai mare perioadă a timpului, elevii, care se numesc ucenici, lucrează efectiv. De asemenea, în Germania, școlile au o singură specializare și se axează pe îmbunătățirea bazei materiale în acel domeniu”, a spus Klaus Rohlfing.

Pe lângă observațiile și îndrumările pe care Klaus Rohlfing le-a făcut în perioada petrecută la Colegiul Tehnic „Petru Poni”, vizita sa va avea și o finalitate practică. Acesta a pus bazele unui proiect care va duce la colaborarea colegiului romașcan cu licee de același profil din Germania, astfel încât elevii din Roman să fie la curent cu cerințele de pe piața muncii din Germania.

 

Lasă un comentariu

XHTML: Html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Site-ul www.ziarulderoman.ro utilizează cookies. Dacă doriți mai multe informații privind cookies, accesați link-ul Mai multe informații despre cookies!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close