Podul peste râul Siret, de pe șoseaua spre Iași, intră în reparații

HomeEconomie

Podul peste râul Siret, de pe șoseaua spre Iași, intră în reparații

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a anunțat că podul de pe DN 28 – E 583, de peste râul Siret, din zona localității Șcheia, județul Iași, intră în reparații.

DRDP Iași și asocierea SC Maristar Com SRL (lider) – SC Crobo Stone SRL au semnat, pe 8 martie, contractul privind execuția lucrărilor de întreținere periodică pentru podul peste Siret de pe DN 28, km 6+957, Șcheia, județul Iași. Contractul are o valoare de 4.038.246,58 lei fără TVA, cu o durată de execuție a lucrărilor de opt luni de la data emiterii ordinului de începere. Lucrările cuprind reparații la infrastructură și suprastructură, la calea de pod și rampele de acces.

Conform DRDP Iași, podul de la Șcheia are patru deschideri (două de 50,35 metri și două de 60 de metri) și o lungime totală de 236,90 metri. Obiectivul fost construit în anul 1963, este din clasa tehnică IV, iar în urma expertizei au fost constatate degradări la structura de rezistență a suprastructurii podului, la structura metalică și la platelajul din beton.

De asemenea, la nivelul suprastructurii podului a fost constatată coroziunea avansata a structurii metalice și a grinzilor principale, în vreme ce la elementele care susțin calea podului, compuse din dala de beton armat și trotuare, se pot menționa degradarea betonului prin carbonatare, armături la vedere, puternic corodate, pete de rugină, fisuri și crăpături atât la nivelul grinzii, cât și al suprastructurii. În ceea ce privește calea pe pod, aceasta prezintă fisuri și crăpături, cu degradări ale dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație.

„Ordinul de începere a lucrărilor se va da după aprobarea Managementului de trafic, de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) – Direcția Rutieră, dat fiind că discutăm despre un sector de drum european (E 583). Lucrările la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii se vor executa pe jumătate din lățimea căii pe pod, prin devierea alternativă, semaforizată, a traficului rutier pe câte o bandă de circulație. Pentru traficul greu va fi asigurată ruta ocolitoare DN 28A – Târgu Frumos – Pașcani – Moțca – intersecție DN 2 cu DN 28 (Castelul de Apă), aceasta urmând să fie aprobată tot la nivelul CNAIR și al IGPR”, au precizat reprezentanții DRDP Iași.

 

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 1
  • Obligatoriu trebuie dublat… iar la cel de la Sagna… cârpelile,bandajările,lipiturile, nu îi vor mări rezistența…