Roman, Neamț
Căutare site

Peste 130.000 de nemțeni vor avea pensii mai mari

De la 1 ianuarie 2015, prin creşterea punctului de pensie cu 5%, ajungând la 830,2 lei, 131.697 de pensionari din Neamţ vor primi pensii mai mari. Creşte şi indemnizaţia socială pentru pensionari, la 400 de lei.

Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Neamţ a anunţat că, în anul 2015, valoarea punctului de pensie se majorează cu 5%, ajungând la 830,2 lei, de la 790,70 de lei, cât era până acum.

„Indexarea valorii punctului de pensie s-a aplicat la 131.637 de pensionari ale căror drepturi de pensie se achită prin intermediul CJP Neamţ”, a declarat Oana Fodor, purtătorul de cuvânt al CJP Neamţ.

De asemenea, în anul 2015, nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, prevăzută de OUG nr. 6/2009, privind instituirea pensiei sociale minime garantate, este de 400 de lei. La această dată, beneficiază de această indemnizaţie socială 12.732 de pensionari din judeţul Neamţ.

„Reamintim că, potrivit prevederilor articolului 2, din OUG nr. 6/2009, beneficiază de indemnizaţia socială pensionarii sistemului public de pensii cu domiciliul în România, indiferent de data înscrierii la pensie, dacă nivelul cuantumului pensiei, cuvenit sau aflat în plată, se situează sub nivelul indemnizaţiei sociale. În situaţia persoanelor care beneficiază, prin cumul, atât de unul sau mai multe drepturi de pensie din sistemul public, cât şi de pensie din sisteme neintegrate acestuia, precum şi de drepturi stabilite şi plătite de sistemul public de pensii în baza unor legi speciale, la acordarea indemnizaţiei sociale se are în vedere nivelul cuantumurilor însumate ale tuturor acestor venituri”, a explicat Oana Fodor.

Începând cu 1 ianuarie 2015 creşte şi indemnizaţia pentru însoţitor acordată pensionarilor încadraţi în gradul I de invaliditate. Aceasta reprezintă 80% din valoarea unui punct de pensie, stabilită în condiţiile legii, astfel că, de acum, indemnizaţia va creşte la 665 de lei, de la 633 de lei, cât era până în prezent.

Tot din 2015, valoarea ajutorului de deces va creşte la 2.415 lei, în cazul decesului asiguratului sau pensionarului, şi la 1.208 lei în cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului.

Toate aceste prevederi fac parte din Legea nr. 187/2014 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2015, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 961, din 30 decembrie 2014, şi Legea nr. 186/2014 a bugetului de stat al anului 2015, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 960, din 30 decembrie 2014.

Comentarii 0

Discuția cititorilor despre acest articol

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.