În baza unui contract de sponsorizare, firmele pot direcţiona 20% din impozitul pe profit către organizaţiile non-guvernamentale, pentru susţinerea unor proiecte cu caracter umanitar, social sau educaţional.
Legislaţia în domeniul fiscal permite contribuabililor, persoane fizice sau juridice, să direcţioneze anumite sume pe care le datorează statului sub formă de impozite. Dacă persoanele fizice au posibilitatea redirecţionării a 2% din impozitul pe venit datorat statului, firmele, indiferent de cifra de afaceri, pot susţine cu sume considerabile anumite proiecte umanitare, sociale sau educaţionale.
Astfel, toate societăţile pot opta pentru direcţionarea a 20% din impozitul pe profit pe care urmează să-l achite statului pe anul 2015 către o organizaţie non-guvernamentală. Potrivit Codului fiscal, termenul-limită pentru depunerea declaraţiilor este 31 decembrie 2015. Donaţiile se vor face ţinând cont de două condiţii – suma nu poate depăşi 0,3% din cifra de afaceri a firmei şi trebuie să se încadreze în limita de 20% din impozitul pe profit ce revine statului.
Procedura de direcţionare a acestor 20 de procente nu este una complicată, aceasta constând în elaborarea unui contract de sponsorizare al cărui obiect îl reprezintă ONG-ul sau cauza (misionară, umanitară, socială etc.) către care se doreşte direcţionarea sumelor. Astfel, în baza acestui contract semnat de ambele părţi, se va realiza, prin plata în numerar sau virament bancar reflectat în contabilitate, donaţia. Potrivit legii, din profitul calculat, se va stabili valoarea impozitului de 16%, iar din acest impozit se va scădea suma direcţionată ONG-ului în limita a 20 de procente.
Comentarii