Prima paginăSocial

OTTIC 2020, tutorial pe inovare și creativitate pentru elevii Colegiului Național „Roman-Vodă”

OTTIC 2020, tutorial pe inovare și creativitate pentru elevii Colegiului Național „Roman-Vodă”

Dimensiune text

 

Joi, 10 septembrie, a fost organizat un tutorial online pe teme de inovare și creativitate tehnică, denumit OTTIC – Online Tutorial on Technical Innovation and Creativity. Evenimentul, inițiat și ținut de dr. ing. Cristian Andriesei, cadru didactic la ETTI, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Senior member al IEEE, cu opt cereri de brevet depuse la OSIM, a fost organizat sub egida chapterului românesc al societății profesionale inginerești IEEE Solid-State Circuits (SSCS), în colaborare cu Colegiul Național „Roman-Vodă”, organizatorul local fiind profesor Constantin Ostafe. Evenimentul a fost inclus pe lista evenimentelor organizate de IEEE SSCS România [1], fiind al doilea organizat în acest an în colaborare cu CNRV, pe site fiind disponibil și call-ul de participare [2].

Evenimentul a atras 19 participanți, în majoritate eleve, cu toții interesați să înțeleagă diferența dintre creativitate și inovare la nivel de concept, de ce este necesară inovarea în era în care trăim și la ce este utilă creativitatea. În formularul de înregistrare on-line disponibil pe site, participanții au fost invitați să ofere întrebări proprii sau observații pe această temă, facilitând astfel armonizarea conținutului tutorialului cu așteptările participanților.

„Acest eveniment continuă seria de inițiative derulate sub egida IEEE SSCS România, fiind menit a oferi numeroase repere de care tinerii de astăzi trebuie să țină cont în alegerea unei cariere în cunoștință de cauză. Inovarea va deveni din ce în ce mai importantă în societatea «smart» spre care ne îndreptăm, automatizarea multor procese și implementarea lor de către inteligența artificială mutând factorul uman pe nivele superioare care fac uz de creativitate, inventică, cultură generală solidă (de aici și conceptul de «knowledge society»), capacitate de sinteză, etc.

Tinerii trebuie să înțeleagă încă de-acum că joburile Industriei v4.0 aferente unei societăți în care toate lucrurile sunt interconectate între ele (de unde și conceptul de IoT – Internet of things), vor fi net diferite de cele existente până acum și multe joburi cu task-uri simple, elementare și repetitive vor dispărea. Deja se folosesc în unele organizații roboți software pentru implementarea task-urilor simple din activitatea zilnică de la birou. Așa cum spuneam și în tutorial, există joburi în lume focalizate strict pe inovare, cum este și cazul Singapore, acolo se scot poziții de manageri responsabili strict de inovare. Și nu se dau salarii tocmai mici, dimpotrivă. De altfel, nu este un lucru nou, toate țările care au universități pe primele 30-50 de locuri ale topului Shanghai investesc enorm de mulți bani în inovare.

Ca și impresie generală, deși nu au fost chiar mulți participanți, participarea la acest tutorial, faptul că au rezistat două ore și au adresat în formularul de înregistrare întrebări destul de interesante și, pe alocuri, complicate, reprezintă un semnal pozitiv transmis de tânăra generație că există interes pentru inovare și, mai ales, potențial. Trebuie să recunosc că și experiența mea antreprenorială și-a spus cuvântul în realizarea unui asemenea tutorial, nu tocmai simplu de închegat, întrucât acest topic cumulează peste 600 de cărți dedicate, publicate la cele mai bune edituri din lume.

Poate că vom avea șansa să vedem o parte din acești tineri pornind în viitorul apropiat afaceri de succes, cu un substrat puternic inovativ, pliate pe noua realitate spre care ne îndreptăm. Deocamdată, trebuie încurajați cu asemenea evenimente specifice.  Mulțumesc cu această ocazie și domnului profesor Ostafe, pentru implicarea și deschiderea de care a dat dovadă în permanență”, a afirmat dr. ing. Cristian Andriesei.


[1] https://site.ieee.org/romania-sscs/events/
[2] https://site.ieee.org/romania-sscs/files/2020/09/CFP-OTTIC-ROMAN-A3-final.pdf

 

 

COMENTARII

WORDPRESS: 0