Prima paginăEducatie

Matematica unei vieți trăite la catedră

Dimensiune text

Profesorul de matematică Petru Dabija (foto) se află de 23 de ani la conducerea Școlii Moldoveni. Petru Dabija are 43 de ani petrecuți la catedră, din care 34 de ani ca director.

 

Vremea debutului la catedră ocupă un loc aparte între amintirile profesorului Dabija. S-a născut în comuna Bahna, loc în care s-a reîntors după absolvirea facultății. Repartizat la Școala Broșteni din comuna natală, profesorul Petru Dabija a luat contact cu viața școlii din postura de dascăl. La scurtă vreme este numit director al școlii, funcție în care a rămas 11 ani. „Era o încîntare să fii dascăl în acele vremuri. Erai respectat de elevi. Nici un părinte nu ar fi putut pune la îndoială o decizie a dascălului. Un copil care învăța era mîndria satului. Copiii manifestau, în acele vremuri, interes pentru învățătură, iar părinții doreau să-și vadă copiii cît mai sus, departe de viața grea a țăranului„, își amintește profesorul Petru Dabija.

În 1982, profesorul Dabija este detașat în satul vecin, Moldoveni, ca urmare a restrîngerilor de activitate din învățămînt. Activitatea în Școala Moldoveni i-a adus mari satisfacții. „Am fost exigent în primul rînd cu mine și față de colegi, de la care am cerut întotdeauna seriozitate și corectitudine, profesionalism și implicare„, a spus profesorul Dabija.

De cînd se află la conducerea școlii, prestigiul unității școlare a crescut. „Practic, în fiecare an au plecat din școala noastră elevi la cele mai bune licee din oraș și din județ. În acest an, de exemplu, cinci dintre elevi au obținut rezultate foarte bune la evaluarea națională, iar opțiunea lor la admitere a fost Colegiul Național «Roman-Vodă». Cred că rezultatele de sfîrșit de an școlar ale absolvenților reprezintă un veritabil test pentru orice director de școală. Un alt punct atins în activitatea mea îl constituie implicarea școlii într-un proiect Comenius, acțiune care a dat posibilitatea școlii noastre să se facă recunoscută în afara țării„, a spus directorul Petru Dabija.

Cu un „bagaj” de 43 de ani de activitate, directorul Școlii Moldoveni spune că l-a avut întotdeauna ca model pe învățătorul Costică Condurat, fost director al Școlii Bahna, acum martor pasiv la schimbările suferite de școala românească. „Am remarcat la domnul învățător Condurat deschiderea pe care o avea în activitatea cu elevii, modul de a gestiona situațiile, dar, mai ales, abilitățile de a manageria activitatea școlii, toate orientate pentru ca elevii să poată avea o pregătire bună și să facă cinste școlii de unde au pornit„, povestește profesorul Dabija.

COMENTARII

WORDPRESS: 0