Luni, 10 martie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a anunțat că au început lucrările la podul de pe DN 15D, din comuna Girov, astfel că traficul se desfășoară pe varianta provizorie, cu restricție de tonaj de 30 de tone.
Conform DRDP Iași, luni dimineață a fost dată în trafic varianta provizorie peste pârâul Cracău, aferentă podului de pe DN 15D, km 9+510, comuna Girov, după finalizarea lucrărilor de amenajare a acesteia. Traficul pe varianta provizorie se va desfășura cu o restricție impusă pentru autovehiculele cu masă totală maximă admisă de 30 de tone. Varianta are o lungime totală de 274 de metri, este construită pe grinzi metalice și este prevăzută în cadrul proiectului de reparații la podul de pe DN 15D, km 9+510.
Odată cu darea în trafic a variantei, au început și lucrările pregătitoare în vederea reparațiilor la podul propriu-zis, constând în decopertarea căii de rulare. Lucrările actuale vizează reparații la partea de infrastructură, la nivelul căii de rulare a autovehiculelor și lucrări de amenajare în albia pârâului Cracău, antreprenorul fiind SC Stef Edil CDP SRL, SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, iar durata de execuție de șapte luni.
Podul de pe DN 15D de la Girov a fost construit în anul 1968, fiind prevăzut la clasa I de încărcare, iar până la acest moment a beneficiat doar de lucrări de întreținere curentă. Este construit în aliniament, pe grinzi din beton armat prefabricat, cu opt deschideri de aproximativ 18,50 metri fiecare. Lungimea totală a podului este de 157,30 metri, cu o lățime a părții carosabile de 7,95 metri și o lățime între parapeți de 10,50 metri, au mai precizat reprezentanții DRDP Iași.
Comentarii