Linia de cale ferată Focșani – Roman va fi reabilitată

HomeSocial

Linia de cale ferată Focșani – Roman va fi reabilitată

Joi, 25 ianuarie, autoritățile au anunțat un pas important pentru modernizarea liniei de cale ferată pe traseul care trece prin municipiul Roman. Astfel, proiectul de „Reabilitare a liniei de cale ferată Focșani – Roman”, care parcurge porțiuni din județele Vrancea, Bacău și Neamț, al cărui titular este Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, a primit acord de mediu, din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). Documentul a fost semnat joi, de către președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru, la Ministerul Mediului, în prezența ministrului Mircea Fechet, informează ANPM.

Investiția vizează cinci sectoare de pe traseul liniei de cale ferată existent, a cărui lungime totală este de 147,7 kilometri, care urmează să fie reabilitate în următorii ani, cu linie dublă și electrificată, astfel încât să se reducă la maximum declivitățile de pe calea de rulare și să crească viteza operațională la 160 km/h.

„Acest Acord de mediu prevede reabilitarea unor porțiuni care însumează 12,5 kilometri de cale dublă electrificată, reprezentând aproape 10% din totalul traseului proiectat. Obiectivele principale ale proiectului constau în: reconfigurarea în plan a traseului și îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și, respectiv, 160 km/h, pentru trenurile de călători, menținerea liniei de cale ferată dublă pe toată lungimea traseului, în sistem de alimentare de 25kV, și reabilitarea construcțiilor civile din stații, astfel încât să fie îmbunătățite condițiile de călătorie, gările să devină mai accesibile pentru persoanele cu mobilitate redusă și, nu în ultimul rând, angajații să lucreze în condiții mai bune”, a explicat președintele ANPM.

Conform proiectului, tronsonul de cale ferată vizat pentru reabilitare traversează intravilanul și extravilanul a 29 de unități administrativ-teritoriale, astfel: în județul Vrancea – Focșani, Odobești, Bolotești, Garoafa, Trifești, Mărășești, Pufești, Ruginești, Adjud; în județul Neamț: Moldoveni, Secuieni, Trifești, Horia, Roman; în județul Bacău – Bacău, Sascut, Valea Seacă, Orbeni, Parava, Răcăciuni, Cleja, Fărăoani, Nicolae Bălcescu, Mărgineni, Hemeiuș, Itești, Săucești, Berești-Bistrița, Filipești.

„Orice proiect de o asemenea anvergură are nevoie de susținere din partea autorităților, pentru că ajută la dezvoltarea zonelor în care va fi realizat și încurajează folosirea trenului atât de către transportatori, cât și de către populație. Promovez aceste proiecte, ori de câte ori am ocazia și mă bucur că am reușit să aprobăm, prin intermediul ANPM, pe parcursul anului 2023, proiecte de autostrăzi și drumuri expres de peste 340 de kilometri care urmează să fie dezvoltate între Suceava și Pașcani, Craiova și Filiași, Bacău și Piatra Neamț, precum și între Arad și Oradea. Acestora li se adaugă și mai multe proiecte de reabilitare a căii ferate, care însumează, de asemenea, alte sute de kilometri de cale de rulare”, a declarat ministrul Mediului, Mircea Fechet.

Conform graficului acestui proiect, durata de execuție a lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de funcționare este nelimitată, în condițiile realizării lucrărilor de întreținere şi de reparații conform normativelor în vigoare, mai arată reprezentanții ANPM.

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 0