În ultima săptămână, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Neamț a realizat o serie de acțiuni, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniul protecției consumatorilor, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, ca parte a unei tematici naționale de control, informează CJPC Neamț.
Astfel, au fost verificate zece magazine aparținând lanțului Penny. Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Neamț au aplicat următoarele sancțiuni: 17 amenzi contravenționale, în valoare totală de 188.000 de lei; 6 avertismente; oprirea temporară de la comercializare a produselor cu abateri de informare, în valoare totală de peste 13.500 de lei; oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare totală de circa 1.400 de lei; oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru o unitate; 3 propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte (înșelătoare).
„Neregulile constatate în timpul controalelor au fost: comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite; comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și ambalaje deteriorate; utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf; deficiențe de etichetare a produselor alimentare (neconcordanță între ingredientele produsului și prezentarea acestuia pe ambalaj, neindicarea tipului de sare utilizat etc.); existența unor neconcordante între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft sau între prețul produselor aflate la promoție si cel de la casa de marcat”, a precizat Vlad Ciurea, comisar șef adjunct în cadrul CJPC Neamț.
Foto: CJPC Neamț
Comentarii