Prima paginăNeamtTimp liber

Invitație la film – „Cinema, mon amour”

Dimensiune text

cinema 02Reprezentanţii Consiliului Judeţean Neamţ au fost invitaţi de directorul Victor Purice să vizioneze, sâmbătă seară, documentarul „Cinema, mon amour”, alături de public, la Cinematograful „Dacia” din Piatra Neamţ, începând cu ora 19. „Ne face o deosebită plăcere să avem în mijlocul nostru autorităţile judeţene, la evenimentul denumit «Cinema, mon amour». Pentru seara de sâmbătă, s-au epuizat toate locurile existente în cinematograf şi astfel ne simţim obligaţi faţă de prietenii noştri să reluăm evenimentul şi duminică, de la ora 18, pentru a le oferi tuturor posibilitatea de a viziona filmul dorit”, a declarat directorul Victor Purice.

Cinematograful „Dacia” din Piatra Neamţ a renăscut în ultimii ani, după ce ajunsese pe marginea prăpastiei, asemeni multor altora din ţară. Prin implicarea directorului Victor Purice şi a colaboratorilor săi, cărora li s-au alăturat zeci de tineri voluntari care îşi doresc să salveze cinematograful, acesta a ajuns în faza în care la proiecţii sala se umple. Mai mult, în ultima perioadă, câţiva oameni de bine din oraş au contribuit cu dotări strict necesare, culminând cu reuşita ca, din ianuarie anul viitor, cinefilii să poată urmări la „Dacia” proiecţii 3D, cu ajutorul echipamentelor provenite de la Cinematograful „Patria” Bucureşti.

Sâmbătă este ziua în care se va face cunoscută publicului istoria cinematografului pietrean, datorită implicării directorului Victor Purice şi a echipei sale, prin intermediul unui documentar regizat de Alexandru Belc şi filmat de Tudor Vladimir Panduru. Ca o recunoaştere, pe 17 decembrie, proiecţia „Cinema, mon amour” va putea fi urmărită în premieră pe canalele HBO şi HBO GO.

Documentarul „Cinema, Mon Amour” urmăreşte povestea lui Victor Purice, angajat România Film, managerul sălii Dacia Panoramic din Piatra Neamţ, unul din cele circa 20 de cinematografe funcţionale, dar pustii, încă nedigitalizate, aparţinând RADEF. Purice se ambiţionează să creadă că nu e totul pierdut, ca un adevărat Don Quijote, şi conservă aparatura de 35 mm, recondiţionează sala sau cumpără proiector pentru a difuza filme pe DVD, toate din propriii bani. În paralel, filmul analizează motivele din spatele degradării sălilor de cinema, la nivelul întregii ţări, proiectul fiind demarat acum trei ani, ca parte din campania „Salvaţi Marele Ecran”, iniţiată de Tudor Giurgiu şi echipa TIFF, în scopul conştientizării nevoii de a moderniza şi digitaliza cinematografele din reţeaua RADEF România Film.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0