Lipsa microbuzului școlar în unele zone din județul Neamț și sărăcia ar putea opri copiii de la clasa pregătitoare să mai vină la școală. Reprezentanții ISJ Neamț vor colabora cu ONG-uri pentru menținerea copiilor în școli.
Apariția claselor pregătitoare a dat mari bătăi de cap inspectoratelor școlare din țară, dar, mai ales, dascălilor care predau la acest nivel. Dacă, în unitățile școlare în care există un număr suficient de elevi pentru a forma o clasă, activitatea se desfășoară în cele mai bune condiții, în cele din mediul rural, în care se predă în regim de simultan sau dublu simultan, munca dascălului este pusă la grea încercare. În clasele în care funcționează în regim de dublu simultan, de exemplu, adică patru nivele de studiu într-o clasă, de la clasa pregătitoare la clasa a IV-a, gestionate de un singur învățător, pentru preșcolari apare oboseala.
„Din discuțiile purtate cu colegii mei, inspectorii teritoriali, dar și cu directorii unităților școlare pe care le-am vizitat, nu au fost semnalate nemulțumiri din partea cadrelor didactice legate de clasa pregătitoare. Cu toate acestea, apariția acestei clase s-a produs fără o pregătire prealabilă a școlii, cadrelor didactice și părinților, deopotrivă. Este adevărat că cel mai greu le vine dascălilor care lucrează în regim de dublu simultan, deoarece, în timp ce aceștia lucrează cu elevii din clasele primare, cei mici se plictisesc, sînt obosiți și, atunci, învățătorul este nevoit să facă pauze dese. În plus, acești copii au nevoie de afecțiune din partea învățătorului. Pentru copii, doamna învățătoare este sufletul lor, dar, cum aceasta nu are timpul necesar, apare această lipsă de interes din partea acestor copii. Nici părinții nu sînt pregătiți pentru schimbare, fac cu greu delimitarea între clasa pregătitoare și clasa I”, a spus profesoara Gabriela Banu, inspector școlar adjunct în cadrul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Neamț.
Cea mai mare temere a reprezentantului ISJ Neamț este legată de timpul friguros. „O mare problemă o vom întîlni în această iarnă, în mediul rural. Lipsa microbuzului școlar, în unele localități, și sărăcia familiei vor constitui mari probleme în ceea ce privește frecvența la școală a copiilor de la clasa pregătitoare”, a spus inspectorul Gabriela Banu.
Implicată în proiecte de ajutorare a copiilor ce provin din familiile defavorizate, inspectorul școlar Gabriela Banu vrea să-i ajute, prin intermediul unor ONG-uri, pe acei copii pe care părinții nu-i voi putea duce la școală pentru că nu au cu ce îi îmbrăca. „M-am implicat personal în sprijinirea copiilor din familii sărace și voi continua să identific acele cazuri care au nevoie de ajutor, cu sprijinul unor oameni cu suflet mare, care vor să se implice, din cadrul unor ONG-uri”, a spus reprezentantul ISJ.
Comentarii