În perioada dedicată cercurilor pedagogice la învăţământul preşcolar şi primar, Şcoala Gimnazială „Carol I” din Roman, structură a Liceului Tehnologic „Vasile Sav”, a fost gazdă, miercuri și joi, 21 și 22 noiembrie, unor activităţi specifice. Lecţiile demonstrative, inedite prin conţinut şi prezentare, au fost apreciate de participanţi, colegi de breaslă din şcolile arondate cercurilor.
În cadrul Cercului pedagogic educatoare nr. 4 Roman, preşcolarii de la grupa mare, îndrumaţi de profesorii pentru învățământ preșcolar Lăcrămioara Amăzăroaie şi Luminiţa Dascălu, au avut tema „Locul unde zahărul prinde viaţă”, în cadrul excursiei de studiu la fabrica Agrana din Roman. Copiii au observat sfecla de zahăr, au făcut experimente cu zahărul şi s-au vizitat câteva din secțiile fabricii. „Activitatea a avut un impact deosebit asupra copiilor şi prin faptul că s-a derulat în incinta Agrana. Doamna educatoare Lăcrămioara Amăzăroaie a realizat o activitate deosebită, folosind metode inovative de observare, explorare şi investigare a realităţii, copiii atribuindu-şi rolul de «mici savanți», experimentând diverse lucruri în cadrul activităţii de cunoaşterea mediului, metode ce au făcut învăţarea mult mai uşoară, vizibilă şi atractivă, stimulând dorinţa de cunoaştere a copiilor”, a precizat coordonatoarea cercului, profesor pentru învățământ preşcolar Mihaela Ţuscanu.
La clasa pregătitoare, învăţătoarea Silvia Tăbăcaru a oferit un model privind desfăşurarea lecţiei de Muzică şi mişcare, impresionând prin talentul său muzical nativ şi iscusinţa cu care a transmis şi acest dar celor 22 de elevi ai săi.
La clasa I, profesor pentru învățământul primar Liliana Ştefănică a organizat, în cadrul CDS „Noi înşine” – opţional la nivelul disciplinei Dezvoltare personală, tema „Activităţile de la ferma mătuşii Maria” – valorificarea produselor şi prioritizarea cheltuirii banilor. „Am asistat împreună cu colegele mele la o lecţie-eveniment. Tematica propusă a dat posibilitatea exersării practicilor nonformale ale învăţării, adaptate nevoilor de învăţare ale elevilor, în scopul maximizării învăţării. O temă complexă, dar abordată excelent. Elevii au fost foarte frumos motivaţi, antrenaţi şi au dovedit că au multe cunoştinţe”, a afirmat responsabilul de cerc de la clasa I, Cecilia Ştefania Cobzaru, de la Şcoala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Roman.
La clasa a II-a, profesor pentru învățământul primar Rodica Sîrbu a impresionat prin lecţia de comunicare ce a avut în centrul atenţiei portretul literar al mamei şi al bunicii, al femeii românce pline de dăruire şi sacrificiu suprem, de-a lungul timpului.
La clasa a III-a, profesor pentru învățământul primar Ioan Vâtcă a desfășurat o lecție la disciplina – Joc şi mişcare, Unitate tematică – Responsabilitate şi roluri de conducere, Forma de realizare – predare integrată: joc şi mişcare, Ed. Civică, Ed. Fizică, Limba şi literatura română, Subiectul – Jocuri de mişcare şi ştafete vizând dezvoltarea calităţilor motrice – forţa dinamică a trunchiului şi a abdomenului. Lecţia a urmărit aplicarea deprinderilor motrice în cadrul unor jocuri de întrecere, manevrarea obiectelor în condiţii de cooperare, realizarea unor activităţi ludice cu caracter complex şi eforturi diferite, gestionarea relaţiilor de grup, acceptarea echilibrată a victoriei sau înfrângerii, explorarea grupurilor mici şi a regulilor grupului, dar și manifestarea unor reacţii, emoţii, sentimente prin cântec şi paşi de dans pe muzică de horă, „ Imnul Centenarului“ („Marea Unire nu se uită niciodată”).
La clasa a IV-a, profesor pentru învățământul primar Cornelia Elena Gherman, prin lecţia de Educaţie civică „Sunt român în ţara mea!”, a sensibilizat elevii, cultivându-le interesul şi respectul pentru dragostea de ţară, de neam şi de pământ strămoşesc. „Activitatea s-a desfăşurat într-un climat de sărbătoare. Este de apreciat efortul de a organiza activitatea transdisciplinar, omagiind personalităţi din istorie, literatură, artă şi alte domenii, utilizând corect concepte specifice educației civice. La sfârşitul activităţii a fost prezentat un scurt moment artistic, iar elevii au fost îmbrăcaţi în costume naţionale tradiţionale, urmărindu-se cultivarea interesului şi respectului pentru ţară, acum, în an de centenar. Doamna profesor a purtat un costum tradiţional românesc din zona Romanului, vechi de 100 de ani, păstrat cu grijă din lada de zestre a străbunicii şi care a fost martorul ascuns al celor două războaie mondiale, al epocii comuniste şi al celei postdecembriste. Elevii au învăţat să explice noţiuni despre patriotism, centenar, evenimentele din 1 Decembrie 1918 și Marea Unire. Activitatea demonstrativă de cerc de la învăţământul primar a Şcolii Gimnaziale «Carol I» Roman a fost organizată de cadre didactice foarte bine pregătite, cu experienţă didactică, în care a fost stimulată motivaţia pentru învăţare, prin activităţi educative formale şi informale”, a afirmat profesor pentru învățământul primar Obreja Cristina, coordonatorul Cercului pedagogic învăţători nr. 11 Roman.
Comentarii