HomeSocialSanatate

Furnizori de materiale sanitare ținuți la poarta spitalului

Au existat situaţii în care materialele sanitare livrate Spitalului Municipal de Urgență nu erau cele prezentate la negocieri sau erau de o calitate îndoielnică, motiv pentru care au fost returnate.

Spitalul Municipal de Urgenţă Roman achiziţionează materiale sanitare prin licitaţie, câştigând producătorul care oferă preţul cel mai mic. Uneori au fost livrate şi materiale de proastă calitate, astfel încât cei care le-au recepţionat au fost nevoiţi să le returneze. „Am avut perfuzoare care nu erau de calitate, sau acum, de curând, gelul pentru ecograf a fost foarte fluid, curgea pe tegumentele pacienţilor şi ne murdăream şi noi. Cel care foloseşte acele materiale poate face un referat prin care spune că produsul nu corespunde din punct de vedere al calităţii, se discută cu firma care l-a livrat şi, apoi, este returnat”, a declarat medicul Cătălina Pălăncianu, managerul general al Spitalului Roman.

De cele mai multe ori, personalul de la Serviciul de Achiziţii a cerut firmelor care au venit la negociere să vină cu mostre, astfel încât cei din comisia de achiziţie, din care fac parte persoanele care lucrează cu astfel de materiale şi ştiu care trebuie să le fie calitatea, să le verifice, să vadă dacă sunt bune sau nu. S-a întâmplat, însă, ca la licitaţii sau la achiziţia directă să se trimită o mostră, iar apoi, în momentul în care s-a trimis marfa, produsele să nu mai corespundă cu mostra arătată iniţial. Atunci, produsele respective sunt returnate, pe viitor acele firme putând fi eliminate de la licitaţii.

„Și cu medicamentele au fost probleme. Într-un caz a câştigat un anumit depozit de medicamente o licitaţie, pe criteriul cel mai mic preţ oferit, după care, în momentul în care s-a făcut comanda, ea nu a fost onorată la timp. Era depăşit termenul din contract. Fiind spital de urgenţă, scrie în contract că termenul de livrare este de 48 de ore. În momentul în care furnizorii nu au respectat această cerinţă, am rugat farmacista dirigintă să facă un document pe care noi să îl putem trimite la firmă, în care să spunem că au fost probleme în derularea contractului, motiv pentru care nu mai dorim să colaborăm cu ei”, a mai spus managerul spitalului.

Comentarii

WORDPRESS: 0