Firma Marcel a participat la numeroase târguri internaţionale alimentare. Ultimul dintre ele a fost la Paris, acolo unde firma Marcel i-a impresionat pe vizitatori cu tradiţionalele preparate moldoveneşti.
Tochitură moldovenească, tobă de casă, sarmale, cârnăciori cu usturoi sau pâine coaptă pe vatră sunt doar câteva dintre produsele pe care firma Marcel le-a prezentat în cadrul unui târg internaţional de alimentaţie care a avut loc, în luna octombrie, la Paris.
Cu ocazia celebrării a 20 de ani de la înfiinţarea firmei Marcel, reprezentanţii societăţii au participat la diferite expoziţii şi târguri internaţionale alimentare. Preparatele tradiţionale româneşti au fost prezentate la Grüne Woche Berlin, IFE (International Food & Drink Event) Londra, ANUGA (Allgemeine Nahrungs- und Genussmittel-Ausstellung) Köln, Germania, iar ultimul, în luna octombrie, a fost SIAL (Salon International de l’Alimentation) Paris, unde au participat peste 6.000 de expozanţi din întreaga lume.
„Această ultimă experienţă la care am luat parte a fost, de departe, o reuşită a firmei noastre, întrucât i-am avut ca oaspeţi neaşteptaţi în cadrul standului Marcel pe scriitorul, poetul şi jurnalistul Mircea Dinescu şi pe George Monceanu, solistul trupei Body & Soul. Alături de produsele companiei noastre, cei doi au încropit o prezentare de vinuri, care a înnobilat atmosfera întregului târg şi a atras valuri colosale de vizitatori la stand, care s-au înfruptat din produsele noastre şi s-au răcorit cu vinuri. A fost o petrecere de pomină, care s-a încheiat cu mult după ora închiderii târgului. Experienţa a fost una de neuitat, deoarece aproape toţi vizitatorii au vrut să facă poze cu ţărăncuţele de la Moldova şi cu bucatele îmbietoare din mâinile lor”, a afirmat Mirela Iacob, reprezentant PR al firmei Marcel.
Potrivit reprezentanţilor societăţii, produsele prezentate în cadrul acestor târguri sunt numai produse tradiţionale moldoveneşti, enumerând printre acestea diferite preparate din carne de porc, maturate în sare românească de ocnă şi vin parfumat de ţară, date, apoi, prin fum dulce de cireş, pentru a le da culoare şi o savoare aparte. Sunt aceleaşi produse care se regăsesc şi în magazinele proprii ale firmei Marcel, la sfârşit de săptămână.
Nu au lipsit de la prezentarea de la Paris nici faimoasa tochitură moldovenească, pe care această firmă o exportă în fiecare colţ din Europa, cârnăciori cu usturoi, tobă de casă, sarmale, pârjoluţe, dar şi pâine pe vatră din făină şi cartofi sau murături. „Pentru mulţi dintre vizitatori, a fost pentru prima dată când au văzut şi gustat pepene sau gogonele murate. Aşadar, am prezentat doar ceea ce producem. Toate reţetele produselor noastre, care au reuşit să treacă graniţele ţării către Anglia, Italia, Belgia, Cipru şi multe alte ţări, au la bază aceeaşi reţetă: tradiţia bucatelor din satele de pe Valea Siretului şi a ingredientelor produse tot în pământul acesta negru şi roditor, pe care s-a zidit firma noastră”, a spus Mirela Iacob.
Următoarea destinaţie: INDAGRA Bucureşti
Participarea firmei Marcel la astfel de târguri a fost posibilă cu ajutorul Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), care reuneşte, sub acelaşi tricolor, cele mai reprezentative companii din România din domeniul cărnii.
Următorul târg la care vor fi prezentate produsele tradiţionale moldoveneşti de la firma Marcel are loc în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, la Bucureşti, când se organizează cea de-a XIX-a ediţie a Târgului Internaţional de produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii şi zootehniei – INDAGRA, organizat sub patronajul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Comentarii