Unitatea școlară a fost inclusă în proiectul „Hai la școală!”, pus în practică de UNICEF, cu scopul reducerii absenteismului școlar. Trei elevi ai liceului din comuna Valea Ursului au fost premiați la concursul „Bucuria de a învăța!”, inclus în proiect.
În perioada 23-25 septembrie, la Sinaia s-a desfășurat conferința națională pe educație. Scopul manifestării a fost acela de a prezenta rezultatele campaniei pentru participare școlară, intitulată „Hai la școală!”, care a avut loc în anul școlar 2011-2012. Totodată, invitații au dezbătut detaliile pentru pregătirea campaniei din anul școlar 2012-2013, precum și problemele legate de fenomenul abandonului școlar la nivelul fiecărei școli din comunitățile selectate.
„A fost o întîlnire de bilanț a activităților derulate în cadrul proiectului «Hai la școală!», derulat în școlile implicate în campanie. La dezbatere au participat unitățile de învățămînt care au înregistrat rezultate în urma derulării proiectului, precum și reprezentanți din 99 de unități școlare incluse în proiect„, a declarat profesoara Iuliana Spătariu, directorul Liceului Tehnologic Valea Ursului, prezentă la evenimentul de la Sinaia.
Conferința a fost urmată de decernarea premiilor concursului „Bucuria de a învăța!”, organizat în cadrul proiectului. Concursul a fost conceput pe patru secțiuni: text scris, desen, machetă sau colaj și diverse.
Trei elevi ai Liceului Tehnologic Valea Ursului au primit premii la trei dintre secțiuni. Locul II a fost obținut de elevul Dobrin Anton (clasa a X-a), care a realizat, sub îndrumarea profesoarei Laura Păun, o geantă ecologică din hîrtie (foto).
Gabriel Munteanu, clasa a VII-a, elevul profesoarei Diana Vrînceanu, a obținut locul III la secțiunea „text scris”, pentru poezia „Prima zi de școală”.
Preșcolarului Alberto Vișan i-a fost acordat locul III la secțiunea «colaj», pentru o lucrare realizată din plastilină.
Profesoara Laura Păun a fost recompensată cu un premiu constînd în cărți, pentru întreaga implicare în cadrul proiectului.
Poiectul „Hai la școală!” este implementat din 2010 de UNICEF și Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pentru prevenirea și reducerea fenomenelor de absenteism și abandon școlar. Activitățile proiectului se derulează în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației (ISE), Centrul de Resurse și Informații pentru Profesiuni Sociale (CRIPS), Holt România și Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”. În proiect sînt implicate comunitățile locale prin serviciile de asistență socială, care identifică elevii cu risc de abandon școlar. În anul școlar trecut, au fost incluse în program 141 de școli, din 37 de județe ale țării.
Comentarii