În cadrul campaniei internaționale „19 zile de activism pentru prevenirea violenței împotriva copiilor și tinerilor”, iniţiată de FICE România, luni, 13 noiembrie, la Colegiul Tehnic „Petru Poni” Roman s-a desfășurat activitatea intitulată generic „Stop violenței”.
Organizatorii activităţii, profesorii Elena Apăvăloaei, Antonela Dumea și Simona Dumitrașcu, împreună cu Consiliul Şcolar al Elevilor, și-au propus nu doar să informeze, ci și să creeze reacții pozitive și constructive. Elevilor li s-a vorbit despre diferența dintre tachinare și hărțuire, despre efectele negative ale violenței pe termen lung atât pentru persoana agresată, cât și pentru agresor, despre modul prin care pot scăpa de acest fenomen, subliniindu-se importanța comunicării cu familia și cu factorii de decizie atunci când apar situații de violență sub toate formele sale.
Mai întâi, elevii au fost informați despre tipurile de violență la care pot fi expuși ei sau prietenii lor. Prezentările realizate în format Powerpoint au cuprins informații și fotografii ilustrând tipurile de violență specifice campaniei din acest an. Rând pe rând, prin fața publicului au trecut elevi, care au vorbit despre violența verbală, violența fizică, violența la școală, violența în familie sau pericolele întâlnite în mediul virtual și hărțuirea online. Aceste tipuri de violență au fost arătate și imagistic prin momentul „Învățăm din filme”, un colaj de filme care reliefează această temă.
„Ultimul moment al activității, intitulat «Scriem povești, rescriem vieți» a fost susținut de un grup de elevi de la Colegiul Tehnic «Petru Poni», care au interpretat pe scenă un spectacol de improvizație prin care au sensibilizat publicul. În același timp, acest spectacol a trezit și suspiciunea publicului prin detaliile rolurilor, dar și «sinceritatea» sentimentelor și a experiențelor exprimate. La final, elevii-actori au invitat publicul să spună «STOP VIOLENȚEI», deoarece «schimbarea începe cu tine, cu mine, împreună»”, a afirmat profesor Cătălina Corhăneanu, din cadrul Colegiului Tehnic „Petru Poni”.
Comentarii