Prima paginăActualitateRural

Elevi navetişti abandonați în stație la -22 de grade Celsius

Dimensiune text

Mai mulţi adolescenţi au aşteptat, joi dimineaţă, mai bine de o oră şi jumătate, un autobuz. Transportatorul dă vina pe vreme şi pe calitatea drumurilor. Patronul firmei Pristyl nu a considerat necesar să-și anunțe beneficiarii despre modificarea condițiilor de transport. Dan Manoliu, vicepreşedintele CJ Neamţ, demolează scuzele transportatorului și declară că la nivelul CJ Neamţ se poate propune retragerea licenţei unui transportator. 

Mai mulţi elevi de liceu au aşteptat autobuzul mai bine de oră şi jumătate, joi dimineaţă, în frig, în staţia din satul Stejaru, comuna Ion Creangă. Autobuzul firmei Pristyl trebuia să ajungă la Valea Ursului şi să se întoarcă la Roman înainte de ora 8.00, aceasta fiind maşina cu care circulă copii care trebuie să ajungă la ore. În zile obișnuite, liceenii navetiști urcă în autobuz din stația Stejaru la ora 7.00. Joi dimineaţă, conducerea firmei Pristyl a luat decizia de a trimite pe traseu un autovehicul de o capacitate mai mică, astfel că, la întoarcerea de la Valea Ursului, mult după ora 8.00, nu a putut lua toţi abonaţii. Cei mai ghinioişti au rămas în staţie, aşteptând o altă maşină, la mai puţin de -22 de grade Celsius.

Transportatorul susţine că motivul pentru care a trimis o altă maşină a fost acela că există o restricţie de tonaj pe DJ 207C, din cauza porţiunii de drum care trece prin pădurea de la Stejaru şi care a suferit de surpări. „Nu am voie să circul cu maşină mare pe acolo. Dar am trimis o a doua maşină pentru a-i lua şi pe ceilalţi abonaţi din staţii. Interesul meu este acela de a face cursele, pentru că aşa câştig bani. Însă, nu depinde doar de mine. Vremea este un factor important şi eu, ca transportator, nu pot deszăpezi drumuri. Șoferii mei sunt în pericol, dacă drumul nu este circulabil”, a afirmat Ionuţ Pricope, patronul firmei Pristyl SA.

Precizăm că în primele zile din ianuarie 2015 au circulat autobuze de mare capacitate pe traseul Roman – Stejaru, ceea ce părea a fi o bună soluție și pentru elevii navetiști, fie și numai pentru faptul că plătesc în avans, pentru numai 15 kilometri distanță, un abonament de 190 de lei lunar. În plus, orice decizie de modificare a raporturilor transportator – navetist, mai ales fiind vorba de copii, putea fi comunicată prin administrația locală, un gest de minim respect și responsabilitate din partea patronului putând mobiliza, eventual, Poliția Locală Ion Creangă sau alt emisar care, în maximum zece minute, anunța elevii din stația Stejaru că nu au cum ajunge la liceu la -22 de grade Celsius.

Administratorul drumului DJ 2017C Horia – Valea Ursului este Consiliul Judeţean Neamţ, iar reprezentantul acestei instituţii susţine că transportatorul dezinformează. „Nu există restricţie de tonaj pentru autobuze. Când a fost vremea bună şi i-a convenit, a mers pe acel drum fără probleme. Acum, că nu are maşinile echipate cu tot ce trebuie, inclusiv lanţuri pentru roţi şi anvelope de iarnă, dă vina pe noi. Miercuri dimineaţă nu au vrut şoferii lui să înainteze, drumul a fost deszăpezit, primarii din zonă mi-au confirmat acest lucru”, a precizat Dan Manoliu, vicepreşedintele CJ Neamţ. Acesta a adăugat că, la nivelul CJ Neamţ se poate propune retragerea licenţei unui transportator.

Primarul comunei Ion Creangă aşteaptă o mai bună comunicare cu operatorul de transport. „Cred că un dialog rezolvă multe probleme. Operatorul poate să transmită modificările de program sau de altă natură la primărie, pentru că în comunităţile rurale mesajele se transmit repede către locuitori. Nu este o vreme potrivită pentru a sta în staţie. Iar acei copii sunt abonaţi, se ştia că ei trebuie să ajungă în oraş”, este de părere primarul Petrică Prichici.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 2
  • ACEASTA FIRMA Pristyl ESTE O FIRMA DE DOI BANI MASINILE SUNT INTR-O STARE DE DEGRADARE SI MIZERABILE CU SOFERI INCOPETENTI CARE NU -SI RESPECTA PROGRAMUL PENTRU PERSONALUL NAVESTIST
    SUNT DE ACORD CU LUAREA LICENTEI DE TRANSPORT SA VINA ALTII CARE AU MASINI CURATE CU SOFERI PROFESONISTI .

    • SA 7 ani

      Toate firmele din Roman de transport au autobuze deplorabile, asa ca toti sunt la fel. Merg la licitatie cu un autocar care este mai bunicel si apoi face transport cu fel de fel de jafuri.