După contestațiile de la Evaluarea Națională, 184 de note au fost mărite

HomeSocial

După contestațiile de la Evaluarea Națională, 184 de note au fost mărite

S-au rezolvat contestațiile și s-au publicat listele finale cu rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională, organizată pentru absolvenții clasei a VIII-a. În urma recorectării unor lucrări, nu mai puțin de 184 de note au fost mărite, dintre care 6 au fost mărite cu cel puțin un punct.

În județul Neamț, la Evaluarea Națională din sesiunea iunie 2017, au fost depuse 329 de contestații, dintre care 194 la limba și literatura română și 135 la matematică. În total, au fost crescut 184 de note, din care 75 la matematică. În cazul a 35 de contestații, notele au rămas nemodificate. Nu toți cei care au depus contestații au primit note mai mari, ci în cazul a 110 contestații, notele finale au fost micșorate. Pentru 288 de contestații, notele au fost modificate cu mai puțin de un punct, iar în cazul a 6 recorectări – toate la limba și literatura română – notelele au fost modificate cu cel puțin un punct.

Contestațiile nu au modificat cu nimic podiumul, rămânând doar 7 elevi care au obținut media 10. Note între 8 și 8.99 au obținut 630 de candidați, iar medie peste 9.00 au luat 554 de absolvenți. Medie peste 5 au obținut 546 de candidați.

Urmează înscrierea la liceu. Pentru admiterea la liceu în 2017, Ministerul Educației Naționale a anunțat că se va schimba calculul mediei de admitere. Practic, ponderea mediilor din clasele V – VIII va fi doar de 20%, față de 25% cât a fost pâna acum.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează că medie ponderată intre media generală la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a — a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere. Înscrierea în clasa a IX-a, la învăţământul de zi, a absolvenţilor de gimnaziu se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului pentru filieră, profilul, specializarea sau domeniul respectiv şi în limita locurilor aprobate, prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat.