De la școala de stat la cea privată

Titulară de nouă ani a Școlii Gîdinți, Roxana Otic (foto) vrea ca munca celor care se sacrifică pe altarul științei să fie răsplătită cum se cuvine.

 

 

Roxana Otic este unul dintre dascălii care se încăpățînează să muncească cu pasiune și dăruire. De nouă ani este titulară a Școlii Gîdinți. Nu s-a gîndit niciodată că drumul spre Dealul Mărului, care trece prin fața școlii din Gîdinți, făcut în copilărie împreună cu părinții pentru a evada cîteva ore în mijlocul naturii, avea să devină traseul zilnic spre locul de muncă.
Eram încă în facultate cînd domnul Eduard Tansanu, directorul de atunci al Școlii Gîdinți, îmi spunea: «Să vii la noi la școală. Avem o școală frumoasă!» Nu cred că frumusețea școlii era, la acel moment, un motiv de alegere – mai ales că ocuparea unui post depindea de un examen -, cît rigurozitatea cu care conducea unitatea școlară. Cum în anul în care m-am titularizat nu erau decît două posturi scoase la concurs, unul în Roman, la Liceul nr. 2 și unul la Gîdinți, am ales Școala Gîdinți„, spune profesoara de limba română Roxana Otic.

 

„Sînt făcută pentru această meserie”

Roxana Otic se consideră o perfecționistă. „Aria disciplinei pe care o predau depășește strictețea materiei. Asta implică un studiu interdisciplinar, o muncă susținută care trebuie centrată pe fiecare elev în parte. El trebuie să plece din școală cu o bază de cunoștințe care să îi fie utilă mai departe. Acest stil de abordare mi-a adus satisfacții, mulți dintre absolvenții școlii aflîndu-se printre cei mai buni elevi din liceele unde au fost admiși„, a spus profesoara Roxana Otic. Cum munca unui dascăl nu ține, în zilele noastre, numai de activitatea de clasă, profesoara Roxana Otic s-a implicat activ în manifestările extrașcolare din unitatea școlară în care lucrează. „De trei ani coordonez acest tip de activități. Prin tematică și arie de desfășurare, am căutat să le ofer copiilor o oportunitate de a privi și dincolo de sat. Am descoperit că sînt copii care au văzut tîrziu pentru prima oară orașul Roman și am organizat excursii, activități din care să descopere tot atîtea motive de a dori să aspire la mai mult. Consider că sînt făcută pentru această meserie„, a spus profesoara Otic, consilier educativ al Școlii Gîdinți.

Dăruirea și pasiunea dascălului pentru nobila meserie nu se regăsesc în veniturile pe care le obține. Sînt momente cînd își dorește să plece din învățămîntul public. „Nu doresc să părăsesc definitiv sistemul educațional, dar aș opta pentru învățămîmtul privat. Un motiv ar fi, în primul rînd, latura financiară, nicidecum nivelul elevilor. Oricît devotament ai avea, sînt nevoi personale care nu pot fi înlocuite prin cuvinte de mulțumire. Pe urmă, ar fi resursele de care dispune școala. Avem calculatoare, dar internetul merge greu. Nu avem consumabile și trebuie să le cumpărăm din banii noștri. Din acest motiv, în fiecare an spun colegilor că voi pleca din școală„, a spus profesoara Otic.


COMENTARII

WORDPRESS: 0
error: Content is protected !!