Prima paginăSanatate

De la 1 aprilie, spitalele sunt bune de plată

Dimensiune text

Spitalele care vor cere bolnavilor să-şi cumpere medicamente sau materiale sanitare pe durata internării vor fi sancţionate cu reţinerea a 1% din valoarea contractului cu Casa de Asigurări de Sănătate şi, chiar, rezilierea acestuia. Pacienţii pot da spitalele în judecată pentru a-şi recupera banii cheltuiţi pe medicamente şi materiale sanitare pe parcursul internării. 

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate atrage atenţia furnizorilor de servicii medicale că, începând cu data de 1 aprilie, orice furnizor, manager, medic sau şef de secţie care va trimite bolnavii să-şi cumpere medicamentele care i se cuvin va fi sancţionat.

„Un pacient, când se internează, nu trebuie să fie pus să plătească nimic pentru medicamente şi materiale sanitare. Dacă este pus, atunci trebuie să se întoarcă la casieria spitalului şi să solicite decontarea. Încercăm să reglăm această situaţie. Sigur că luăm măsuri concrete: atunci când un furnizor de servicii medicale greşeşte, i se întrerupe contractul cu casa pentru o perioadă. Nu cred că cineva îşi permite să greşească și să vrea să piardă contractul cu casa”, a spus preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea.

„Dacă un spital greşeşte cu ceva, sigur că nu poţi să închizi spitalul. Prima sancţiune va fi de 1% din valoarea totală de contract. Dar, dacă greşeşte continuu, atunci putem merge şi până la rezilierea contractului. Deciziile se iau cu celeritate. Pacientul poate să reclame în foarte multe locuri astfel de situaţii, inclusiv la CNAS. Ținem cont de reclamaţiile pacientului. De asemenea, vor fi sancţionaţi şi cei care le cer coplată pacienţilor care au bilet de trimitere”, a mai spus preşedintele CNAS.

Citește și:   67 de cazuri noi de infecție COVID-19 în Neamț. Care este incidența pe localități în județ

Nu de puţine ori, pacienţii internaţi la Spitalul Municipal de Urgenţă Roman sunt nevoiţi să îşi cumpere singuri cele necesare, fie că sunt medicamente sau materiale sanitare. Deşi există posibilitatea legală ca pacienţii să poată da unitatea sanitară în judecată, pentru a-şi recupera banii cheltuiţi pe medicamente şi materiale sanitare pe parcursul internării lor, până în acest moment nimeni nu a intentat un astfel de proces Spitalului Roman.

„Conform legii, în momentul în care un spital rămâne fără un anumit medicament, conducerea este obligată să ne transmită o adresă scrisă prin care să menţioneze acest lucru. Dacă un pacient se internează în spital şi are nevoie chiar de acel medicament care lipseşte, pe baza unei hârtii semnate de medicul şef de secţie, el poate merg la farmacie să achiziţioneze acel medicament, iar apoi să meargă la casieria spitalului şi să ceară decontare, pe baza unui bon sau a unei facturi. I se dau banii înapoi numai dacă a cumpărat medicamentul pe baza semnăturii medicului şef de secţie. În realitate, ştim că nu se întâmplă aceste lucruri în spitalele din judeţ. Cunoaştem foarte bine fenomenul. Pacienţii, de multe ori, sunt nevoiţi să îşi cumpere singuri medicamentele sau materiale sanitare, dar, până acum, nu am primit nicio reclamaţie scrisă. De acum înainte, vom fi mai severi şi vom aplica sancţiunile care se cuvin, când depistăm un astfel de caz”, a declarat juristul Radu Firăstrău, preşedintele-director al Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ.

Partajează articolul
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

COMENTARII

WORDPRESS: 0