Curs de calculatoare și de autocunoaștere la clasa pregătitoare

Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a publicat miercuri, pe site-ul www.edu.ro , pachetul curricular destinat clasei pregătitoare. Programele sînt supuse dezbaterii publice timp de două săptămîni.

 

 

Acesta conține programele școlare pentru clasa pregătitoare, precum și planul-cadru aferent primelor clase ale învățămîntului primar.
Copiii de la clasa pregătitoare vor avea în orar Comunicare în limba română, Educație pentru societate, Religie, Matematica și explorarea mediului, Muzică și mișcare, Tehnologii de Informare și Comunicare, Educație fizică și sport, Consiliere și Arte vizuale și lucru manual.
Documentele sînt supuse dezbaterii publice, astfel încît toți cei interesați pot contribui cu propuneri constructive. Opiniile se primesc începînd de joi, 1 martie, timp de două săptămîni.

Noutățile pe care le aduce programa față de ceea ce se studiază acum la grupa pregătitoare le reprezintă disciplinele nou introduse, ca Tehnologii de Informare și Comunicare și Consiliere. „Programa școlară a disciplinei «Dezvoltare personală» are ca finalitate dobîndirea încrederii în sine și a stării de bine a copiilor, prin manifestarea interesului pentru autocunoaștere și a atitudinii pozitive față de sine, aplicarea abilităților de comunicare și interrelaționare în diferite contexte, utilizarea abilităților și atitudinilor de învățare, explorarea dezvoltării carierei și construirea și menținerea unui stil de viață de calitate„, se arată în documentele postate pe site-ul Ministerului Educației.

Disciplina va fi una de „cursă lungă”, elevii urmînd să o aibă în orar pînă la finele liceului.

În ceea ce privește Tehnologia informației, copiii vor învăța funcțiile de bază ale calculatorului sau ale altor dispozitive digitale și își vor forma o atitudine critică în ceea ce privește impactul tehnologiei asupra vieții cotidiene, a învățării și a relaționării. La matematică, elevii vor învăța să recunoască și să utilizeze numerele în calcule elementare, să recunoască și să relaționeze elementele de geometrie, să-și manifeste curiozitatea pentru fenomene și relații din mediul apropiat, să genereze explicații prin folosirea unor elemente logice, să organizeze datele în scopul rezolvării unor probleme sau să compare diferite mărimi.

În ceea ce privește comunicarea în limba română, programa este centrată pe ascultarea de mesaje, exprimarea de mesaje orale, receptarea de mesaje scrise (lectura) și redactarea unui text simplu. În construcția comunicării sînt avute în vedere, într-o manieră integrată sau corelată, limbajul verbal și limbajul nonverbal, vizual sau corporal.


COMENTARII

WORDPRESS: 0
error: Content is protected !!