1 iulie vine cu o mulţime de veşti noi. Se scumpesc unele servicii, altele se ieftinesc. Vestea cea mai bună este că va creşte salariul minim pe economie.
Ziua de 1 iulie vine cu multiple schimbări în materie de preţuri. Singura veste bună este că, de marţi, salariul minim brut pe ţară va creşte de la 850 de lei, cât este în prezent, la 900 de lei, aceasta fiind cea de a doua majorare din acest an. Prima a avut loc pe 1 ianuarie, când salariul minim brut a urcat de la 800 de lei, la 850 de lei. Angajatorii care stabilesc salarii mai mici decât cel minim riscă amenzi cuprinse între 1.000 de lei şi 2.000 de lei.
Creşterea salariului minim are ca efect şi majorarea amenzilor pentru şoferi. De la 1 iulie, cea mai mică amendă va fi de 180 de lei. Cele mai mari amenzi prevăzute de Codul rutier se vor situa între 1.890 de lei şi 9.000 de lei. Valoarea punctului de amendă reprezintă 10% din salariul minim brut, ceea ce înseamnă că, de la 1 iulie, un punct de amendă va valora 90 de lei.
Preţul gazelor pentru populaţie va creşte şi el de la 1 iulie, cu 2,5%, iar cel pentru consumatorii industriali se va majora cu 1,5%.
În ceea ce priveşte energia electrică, taxa pe stâlp, aplicată de la 1 iulie, va duce la creşterea preţului energiei cu 1-2%, asta înseamnând că, la o factură lunară de 100 de lei, se vor adăuga 1-2 lei, iar într-un an, circa 12-24 de lei.
Veşti proaste vin şi pentru fumători. De la 1 iulie, preţul unui pachet de ţigări se va majora cu 20 de bani, a treia oară anul acesta, după scumpirile care au avut loc la 1 ianuarie şi 1 aprilie.










Comentarii 0
Discuția cititorilor despre acest articol