În perioada 4-7 decembrie, la Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman, peste 600 de elevi, de la toate nivelurile și de la toate profilurile, au participat la evenimentul național de programare „Hour of Code”.
Hour of Code (Ora de Programare) este o mişcare globală ce a atins zeci de milioane de elevi şi studenţi din peste 180 de ţări. Oricine, oriunde poate organiza un eveniment Hour of Code. Tutoriale de o oră sunt traduse în peste 40 de limbi, nefiind nevoie de cunoştinţe speciale.
Ora de Programare reprezintă o introducere de o oră în știința computerului și programare, cu scopul de a demistifica limbajul specific și de a arăta că oricine poate învăța bazele acestuia. Încercarea de a apropia elevii de tehnologia computerelor și programare a devenit un efort global.
Hour of Code (Ora de Programare) are loc în fiecare an în timpul Săptămânii, Educației în Tehnologia Computerelor 2017, în perioada 4-10 decembrie, dar se poate organiza în orice perioadă a anului. Săptămâna Educației în Tehnologia Computerelor este ținută în fiecare an în amintirea zilei de naștere a unui important pionier din domeniul tehnologiei Contraamiralul Grace Murray Hopper (9 decembrie 1906).
„Fiecare elev ar trebui să aibă posibilitatea de a învăța tehnologia computerelor deoarece aceasta ajută la dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor, la dezvoltarea logicii şi creativității. Începând devreme, elevii vor avea un fundament pentru succesul în orice carieră din secolul XXI.
Activităţile Hour of Code (Ora de Programare) sunt autodidacte și pot fi realizate individual. Tot ce trebuie să facă elevii este să acceseze tutorialele puse la dispoziție de organizatorii acestui eveniment, să exerseze acest tutorial pe care îl dorește timp de o oră. Coordonatorul evenimentului pentru România este ADFABER – Technlology for Social Change.
Scopul Hour of Code nu e acela de a învăța pe oricine să devină expert în informatică într-o singură oră. O oră este suficientă doar pentru a învăța că tehnologia computerelor este distractivă și creativă, că este accesibilă la orice vârstă, tuturor elevilor, indiferent de proveniență. Măsura succesului acestei campanii nu constă în cât de multă materie învață elevii – succesul este reflectat de participarea pe scară largă, indiferent de sex și grupuri etnice și socio-economice, iar creșterea, ca rezultat, în înscrieri și participare, o vedem în cursurile de informatică de la toate nivelurile. Milioane de profesori și elevi participanți au decis să meargă mai departe de o oră – pentru a învăța o zi întreagă sau o săptămână întreagă sau chiar mai mult, iar mulți elevi au hotărât să se înscrie la un curs întreg (sau chiar studii universitare) ca rezultat.
În afară de elevi, altă persoană care «învață» este educatorul care, după o oră, câștigă încredere că poate preda tehnologia computerelor, chiar dacă nu are o diplomă universitară de profil. Zeci de mii de profesori decid să urmeze studiul în continuare, ori participând la PD ori oferind cursuri de continuare online, sau ambele. Și aceasta se aplică și administratorilor de școli, care realizează că tehnologia computerului este ceva ce elevii vor, iar profesorii lor sunt capabili să le ofere. Mai presus de toate, ceea ce participanții pot învăța într-o oră este că putem să facem și acest lucru”, a afirmat coordonatorul proiectului profesor Mihaela Stan.
Comentarii