Ce mâncăm pentru a preveni şi trata celulita?

HomeSanatate

Ce mâncăm pentru a preveni şi trata celulita?

 

sanatate-celulitaIată, a sosit, din nou, aceea perioadă din an când, mai mult ca oricând, femeile îşi îndreaptă atenţia asupra corpului. O problemă cu care se confruntă multe femei, indiferent de numărul kilogramelor pe care îl au, este celulita. Și, bineînţeles, tot acum se începe cursa spre găsirea unor soluţii care să implice cât mai putin efort şi care să aibă rezultate cât mai rapide (că doar vara bate la uşă). Însă, celulita nu a apărut într-o noapte ca să şi dispară la fel de repede. Ea este rezultatul mai multor alegeri/obiceiuri practicate pe o perioadă mai mare de timp.

Celulita, în sine, reprezintă o inflamaţie la nivelul ţesutului celular. Aceasta poate fi de mai multe tipuri:
– celulita regională, care apare la nivelul feselor, coapselor şi abdomenului, este şi cea mai răspândită;
– celulita localizată, care apare în anumite zone ale corpului (gât, abdomen, braţe, zona lombară);
– celulita generalizată, care apare în general la persoanele obeze care au un stil de viaţă dezordonat şi o alimentaţie dezechilibrată.

Celulita este mai frecventă la femei (98%) decât la bărbaţi (2%). Acest fapt se datorează procentului mai mare de masă musculară şi apă pe care îl au bărbaţii. În plus, femeile pot prezenta de-a lungul vieţii (în sarcină şi la menopauză) dezechilibre hormonale fiziologice care pot duce la apariţia celulitei.

Și, dacă tot aminteam de implicaţia statusului hormonal în apariţia celulitei, să vedem care sunt şi ceilalţi factori declanşatori:
– moştenirea genetică;
– alimentaţia dezechilibrată;
– sedentarismul;
– curele de slăbire;
– supraponderalitatea;
– fumatul;
– consumul de alcool;
– stresul;
– privarea de somn.

Aşadar, pentru a preveni sau trata celulita nu există o dietă minune care să funcţioneze peste noapte. Totul constă în adoptarea unui stil de viaţă sănătos, prin implementarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, prin practicarea exerciţiului fizic zilnic, prin respectarea orelor de somn şi adoptarea unei atitudini pozitive.

Se va reduce consumul de dulciuri şi alimente rafinate cum ar fi: pâinea albă, produsele fast-food, produsele de patiserie. Aceste alimente conţin o cantitate mare de zaharuri simple. Dintre acestea, o parte este transformată în energie, iar o parte ia forma ţesutului adipos. În plus, acestea conţin şi numeroşi aditivi şi grăsimi saturate.

De asemenea, se va începe întotdeauna ziua cu un mic dejun sănătos, iar, per total, dieta zilnică va conţine mai puţine calorii decât v-aţi obişnuit. Creşteţi consumul de fructe, legume şi alimente bogate în fibre.

Nu uitaţi să vă hidrataţi corespunzător şi să limitaţi consumul de sucuri de fructe, băuturi răcoritoare şi alcool.

Luaţi mese mici şi dese, iar dacă între ele simţiţi nevoia de o gustare, alegeţi un fruct. Gătiţi alimentele într-un mod sănătos, evitând prăjelile, şi nu vă ridicaţi niciodată sătui de la masă.

Nutriţionist dietetician Diana Mitoc,
Ambasador al Jamie Oliver Food Revolution 

Diana Mitoc a absolvit specializarea Nutriţie şi Dietetică a Facultăţii de Medicină Generală din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa”, Iaşi. În prezent, urmează cursurile masterului de Nutriţie şi Dietetică Profilactică şi Curativă din cadrul aceleiaşi instituţii.

Citeşte mai mult pe: http://smart-nutrition8.webnode.ro/despre-noi/

Comentarii

WORDPRESS: 2
  • Arcadia este o prostie . Angajatii sunt platiti in bataie de joc .
    Medicii sunt incepatori cred deoarece nu au treaba cu diagnosticurile
    Sunt patit cu cei de la Arcadia. Am facut un control in urma caruia totul era super bine, ca apoi domnisoara sa fie operata de urgenta , la Cuza Voda, pentru chist pe ovare de marimea unei mingi de tenis .
    Ma bucur ca si-au lua ecograf nou, poate asa nu-si mai bat joc de oameni.

  • Si ceaiurile japoneze sunt o solutie buna pentru celulita. Consumul lor poate fi benefic pentru arderea grasimilor. CEaiurile precum gyokuro, matcha sunt foarte bune.