Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, săptămâna trecută, că a aprobat „Studiul și Raportul Alternativelor de traseu – Analiza Multicriterială Etapa 1” pentru cele patru sectoare ale drumului de mare viteză Ploiești – Pașcani. Noul drum expres sau autostrada (A7), care va străbate Moldova de la Nord la Sud, urmează a prelua din traficul de pe DN 2 – E 85, una dintre cele mai aglomerate șosele din țară la acest moment.
„În parcurgerea acestei etape extrem de importante în dezvoltarea acestui proiect de infrastructură rutieră, CNAIR a beneficiat de asistență Jaspers și de sprijinul tuturor autorităților statului român, în vederea alegerii variantei optime de traseu. Au fost organizate ședințe de coordonare cu experții Jaspers și ședințe de lucru la sediile autorităților locale. Prin parcurgerea primei etape de Analiză Multicriterială s-au calificat un număr de trei alternative de traseu ce vor fi studiate în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 2. În cadrul acestei etape se va stabili varianta finală de traseu, precum și profilul transversal aplicabil pentru drumul de mare viteză respectiv, profil de autostradă sau profil de drum expres”, a declarat Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR.
Conform CNAIR, variantele de traseu propuse au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (PUG-uri, PUZ-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului român (MAI, MApN, SRI etc.).
Pentru fiecare sector în parte au fost analizate variante de traseu având la bază informații precum hărți topografice, hărți geotehnice, limitele și localizarea ariilor naturale protejate, anchete de trafic, studiu arheologic preliminar și studiu geotehnic preliminar. Viteza de proiectare folosită la proiectarea elementelor geometrice ale traseului este de 140 km/h.
Pentru sectoarele Ploiești – Buzău și Bacău – Pașcani au fost analizate câte șase alternative de traseu, iar pentru sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, câte trei alternative. Departajarea alternativelor de traseu s-a realizat printr-o analiză cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu și criteriul social, mai precizează comunicatul CNAIR.
Localitățile din Neamț luate în calcul pentru traseul A7
În ceea ce privește sectorul din A7 care ar urma să traverseze județul Neamț, sectorul Bacău – Pașcani, drumul ar urma să aibă un traseu pentru care sunt luate în considerare variante în zona localităților: Iteşti, Bereşti, Filipeşti (judeţul Bacău), Moldoveni, Secuieni, Trifeşti, Dulceşti, Cordun, Săbăoani, Gherăeşti (judeţul Neamţ), Mirceşti, Hălăuceşti, Mogoşeşti-Siret, Stolniceni-Prăjescu şi Paşcani (judeţul Iaşi) (vezi planșele de mai jos).
Ce spune ministrul Transporturilor despre stadiul A7
În legătură cu stadiul A7, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, preciza, la începutul lunii martie, în cadrul unei vizite de lucru în județul Neamț: „În ceea ce privește drumul de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret – pentru că și aici au fost foarte multe discuții că nu avansăm sau că nu susținem acest obiectiv – la cele șase sectoare în acest moment, avem pentru patru dintre acestea semnat contractul pentru realizarea documentației: Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, Bacău – Pașcani. Aceste contracte sunt în derulare, cu termen de finalizare sfârșitul anului, noiembrie 2020, respectiv ianuarie 2021. După ce se predă documentația, începem procedura de licitație pentru execuția acestor tronsoane. În ceea ce privește ultimele două tronsoane, Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, noi am publicat ofertele pe SICAP pe 27 februarie, în procedură de achiziție publică, și termenul de depunere a ofertelor este 23 aprilie”.
Diferențele dintre varianta unui drum expres și cea a unei autostrăzi
CNAIR a făcut precizări și în legătură cu elementele tehnice corespunzătoare drumurilor expres și autostrăzilor, care pot fi regăsite mai jos tabelul comparativ și profilele transversale aferente celor două tipuri de drum:
Planurile pentru toate cele patru sectoare luate în discuție pot fi accesate pe site-ul CNAIR:
Plan DMV Ploiesti – Buzau
Plan DMV Buzau – Focsani
Plan DMV Focsani – Bacau
Plan DMV Bacau – Pascani
Comentarii
Nici peste 100 de ani.!
Nici in 1000 ani .!