Prima paginăActualitate

Autostrăzile din Moldova sunt date în lucru!

Autostrăzile din Moldova sunt date în lucru!

Dimensiune text

 

autostradaÎn principiu, cel puţin declarativ şi pe hârtie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) va lansa, în acest an, pachetul de studii de fezabilitate şi proiectare pentru autostrada Tîrgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, respectiv autostrada sau drumul expres Ploieşti – Bacău.

Confirmarea acestor veşti bune a venit din partea şefului CNADNR, Cătălin Homor. Într-un interviu acordat agenţiei Hotnews, Homor a declarat că, pentru tronsonul Ploieşti – Bacău, caietele de sarcini sunt gata şi sunt trimise consultantului Comisiei Europene în România. „În funcţie de răspunsul pe care îl vom avea, eu estimez că, undeva în luna iunie, poate fi lansată licitaţia”, a spus Homor, pentru sursa citată.

Acesta a mai precizat că, în 2016, CNANR va lansa la licitaţie mai multe studii de fezabilitate, dar care vor fi contractate la pachet cu licitaţia şi autorizaţia de construire, astfel încât, odată terminată etapa documentaţiilor, proiectele să fie scoase direct la execuţie.

Printre proiectele menţionate se numără şi tronsonul Tîrgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, parte a autostrăzii A8 Tîrgu Mureş – Iaşi. Dacă pentru autostrada A8 rămâne de principiu varianta debutului construirii ei din zona Neamţ, şi nu dinspre Târgu Mureş, pentru Ploieşti – Bacău nu s-a decis încă dacă va fi vorba despre un drum expres sau de o autostradă. În acest moment, porţiunea dintre Ploieşti şi Buzău are doar două benzi, iar de la Buzău figurează drumul european E85 (până la Suceava), pe patru benzi, considerat a fi una dintre cele mai bune lucrări de infrastructură rutieră executată în România, care a rezistat traficului intens şi intemperiilor.

 

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Cand la una sau la cealalta din cele doua autostrazi vom vedea incepute lucrarile si pe undeva, pe teritoriul Moldovei, vom putea spune ca intr-adevar s-a schimbat ceva si ca incepem sa ne aflam si din acest punct de vedere pe un curs al normalitatii. Pana atunci, nu putem sa nu remarcam faptul ca Moldova ramane singura mare provincie a Romaniei care nu are pana in acest moment niciun kilometru de autostrada si ca regiunea de dezvoltare careia ii apartine cea mai mare parte a ei este cea mai saraca din Romania. Sunt realitati care in niciun caz nu fac cinste parlamentarilor din Moldova, indiferent de culoarea lor politica.