Peste 500 de elevi au fost admişi la liceu cu medii sub 5.
Peste 500 de absolvenţi de gimnaziu din judeţul Neamţ, repartizaţi la liceu după prima etapă a admiterii computerizate, au avut medii de admitere sub 5. Mulţi dintre aceştia au avut la probele evaluării naţionale, atât la limba română, cât şi la matematică, note de 1 şi 2, ceea ce înseamnă că la aceste două discipline, considerate de bază, nu şi-au însuşit, în cei opt ani de şcoală, nici măcar abilităţile de bază, de scris şi socotit. Cei 519 candidaţi repartizaţi la liceu, cu medii mai mici de 5, se vor regăsi, mai mult ca sigur, printre candidaţii respinşi la examenul de bacalaureat de peste patru ani. „Este foarte dificil, dacă nu imposibil, ca, în patru ani, un candidat de nota 3 şi 4 să poată obţine media 6 la examenul de bacalaureat”, a precizat inspectorul şcolar general adjunct Elena Laiu.
Pe lista liceelor la care au fost repartizaţi aceşti elevi se regăsesc, de altfel, aceleaşi licee care, în fiecare an, se află în coada clasamentului liceelor, în funcţie de procentul de promovabilitate a examenului de bacalaureat. La Colegiul Tehnic „Danubiana”, de exemplu, ultima medie de admitere a fost 2,70 la specializarea economic şi 2,30 la industrie alimentară, 2,73 a fost ultima medie de admitere la Colegiul Tehnic „Miron Costin”, la specializarea construcţii, instalaţii şi lucrări publice, 3,06 la specializarea agricultură a Liceului Tehnologic „Ion Ionescu de la Brad” sau 3,93 la mecanică, la Colegiul Tehnic „Miron Costin”.
Comentarii
Dumnezeule mare!Astia trebuie alfabetizati…ce liceu???
La liceu sa fie admisi doar cei care obtin minim 5 la evaluarea nationala. Ceilalti sa mearga la scoala de meserii de doar 2 ani si apoi in campul muncii.
Diagnosticul acestei boli din educatia nationala este ,,Sindrom de eroare a sistemului,, . Aceasta EROARE nationala s-a produs datorita superficialitatii cu care a fost tratat fenomenul educatiei si formarii profesionale dupa 1990. Educatia nu mai este corelata cu cerintele economiei nationale, dar nici aceasta nu are o strategie coerenta de dezvoltare. Este un haos total. Tratamentul ? Un invatamant mai aproape de normalitatea vietii:
– invatamantul post-gimnazial cuprinde : liceu teoretic (real/uman) de 4 ani, liceu vocational de 4 ani, liceu tehnic de 5 ani, scoala de meserii (2 ani), scoala de maistri (2 ani- doar pentru absolventii de liceu tehnic)
– admiterea in clasa a IX-a de liceu se face doar absolventilor de gimnaziu care obtin cel putin media 5 la testele nationale.
– numarul de locuri la licee este corelat cu prevederile Planului Regional de Acțiune pentru Învățământ (PRAI)(% din numarul de absolventi de gimnaziu din anul respectiv, care au abtinut cel putin media 5 la testele nationale). (ex: pentru judetul Neamt, anul 2015):
– licee teoretice 30% – din absolventii care au obtinut cel putin nota 5 la Testele Nationale
– licee vocationale 10% – din absolventii care au obtinut cel putin nota 5 la Testele Nationale (elevii cu aptitudini de exceptie pentru arta sau sport, se admit la liceul vocational chiar daca nu obtin media 5 la Testele Nationale).
– licee tehnice – 60% – din absolventii care au obtinut cel putin nota 5 la Testele Nationale. Profilele aprobate vor fi in corelare cu specificul economic al judetului si al zonei. ex: zona Roman are nevoie, intr-o proportie aproximativ egala, de urmatoarele profile: textil, ind. alimentara, agricultura (mecanica agricola, zootehnie, legumicultura, agronomie), constructii, mecanica, prelucrarea lemnului, economic si comert, turism si alimentatie publica, servicii
– scoli de meserii – toti absolventii de gimnaziu care au abtinut sub media 5 la Testele Nationale.(estimare – 30% din absolventii de gimnaziu)
Asadar, in zona Roman este recomandat a se face o personalizare a liceelor:
– Liceul Teoretic ,,Roman Voda,,* (real/uman) – doar aici sa se faca invatamant teoretic.
– Liceul Vocational Roman * (va cuprinde sectia de sport si sectia de arta)
– Colegiul Comercial Roman ** pentru invatamant liceal si scoala de meserii in domeniile: economic, administrativ, turism, alimentatie publica, servicii.
– Colegiul de Industrie Alimentara Roman ** pentru invatamant liceal si scoala de meserii in domeniul alimentar
– Colegiul Industrial Roman ** pentru invatamant liceal si scoala de meserii in: constructii, ind. lemnului, textil, mecanica, electric, etc.
– Colegiul Agricol Horia ** – pentru invatamant liceal si scoala de meserii in meserii agricole (mecanica agricola, zootehnie, agronomie, horticultura, veterinara)
PS
*denumirea de LICEU este detinuta de institutia de invatamant care face numai o pregatire teoretica sau vocationala a cursantilor
** denumirea de COLEGIU este detinuta de institutia de invatamant care face o pregatire profesionala a cursantilor
De ani de zile „Colegiul” Danubiana se confrunta cu aceasta situatie(elevi cu medii sub 5 si infima promovabilitate la bacalaureat)si totusi primeste de la Inspectorat-Minister un numar mare de locuri pentru cls a IX-a.Daca vor ajunge sa ia 6 la bacalaureat,vor ingrosa nr.aspirantilor la invatamantul superior.Si,atunci,sa nu ne mai mire ca Olanda are 10 universitati clasate intre locurile 88 si 288 in timp ce Romania,cu cea mai prestigioasa universitate,Univ.Bucuresti,ocupa „onorantul”loc 957(din 1000)la nivel mondial!
Si cate directoare nu sunt la fel ca ei ? sunt puse politic sau au sot/amant/iubit pe sus pe undeva . De ce va mirati?