Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNARI) a anunțat că vineri, 11 martie, au fost avizați indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului de infrastructură Autostrada Bacău – Pașcani, în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR.
Sectorul de autostradă cuprins între Bacău și Pașcani are o lungime de 77,394 km, iar traseul autostrăzii se desfășoară pe teritoriile administrative ale județelor Bacău, Neamț și Iași. Stabilirea traseului precum și a soluțiilor tehnice din cadrul Studiului de fezabilitate au avut la baza Studiul geotehnic în cadrul căruia au fost realizate 653 de foraje geotehnice, cu adâncimi cuprinse între 6 – 30 de metri, însumând un total de 8.686 metri liniari de foraj.
„Tot în cadrul Studiului geotehnic au fost realizate și un număr de 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și seismice (MASW) și 80 de investigații geotehnice de tipul Penetrare dinamică super grea – DPSH și Penetrare statică cu con – CPT. Soluțiile tehnice propuse în cadrul Studiului de fezabilitate pentru Autostrada Bacău – Pașcani înglobează toate elementele necesare pentru execuția unei autostrăzi la cel mai înalt standard de calitate în raport cu cele mai noi cerințe în domeniu”, arată reprezentanții CNAIR.
Indicatori tehnico-economici Autostrada Bacău – Pașcani:
– Lungime: 77,394 Km
– Poduri / Pasaje / Viaducte / Structuri casetate: 112
– Noduri rutiere: 9 (cu o lungime a bretelelor de aproximativ 66 de kilometri);
– Sisteme ITS
– Drumuri de întreținere: stânga / dreapta (pe toată lungimea autostrăzii, cu o lățime de 3,5 metri)
– Parcări / Parcări securizate: 2 seturi (stg.+dr.) (dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilități etc. De asemenea au fost prevăzute spații disponibile pentru concesionare în vederea realizării dotărilor comerciale precum magazin, restaurant, benzinărie, service auto, hotel etc).
– Parcări de scurtă durată – 1 set (stg.+dr.) Parcare Tip S1; 1 set (stg.+dr.) Parcare Tip S3
– Centre de Întreținere și Coordonare, inclusiv Centre de Monitorizare şi Informare – 1 (în cadrul Studiului de fezabilitate au fost cuprinse echipamentele și utilajele necesare pentru dotarea Centrului de Întreținere și Coordonare, cât și sumele necesare pentru achiziționarea lor).
– Spații de încărcare pentru autoturisme electrice – 50
– Perdele forestiere cu rol antiînzăpezire – aproximativ 140 hectare
– Valoare totală investiție: 6.269.613.888 lei fără T.V.A.
Finanțarea pentru execuția lucrărilor pentru Autostrada Bacău – Pașcani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Comentarii