Salariul minim pe economie va creşte, de la 1 iulie, cu 75 de lei, ajungând, astfel, la 1.050 de lei brut, potrivit Hotărârii de Guvern nr. 1.091/2014. Modificările implică noi costuri şi proceduri pentru firmele care au în prezent angajaţi plătiţi cu salariul sub 1.050 de lei brut.
„Începând cu data de 1 iulie, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 1.050 de lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 de ore, în medie, pe lună, în anul 2015, reprezentând 6,225 lei/oră”, prevede actul normativ. Aceasta este a doua creştere pe anul 2015, prima având loc la 1 ianuarie, când salariul minim pe economie a crescut de la 900 la 975 de lei brut pe lună. Potrivit Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ, patronii care vor stabili salarii de bază sub noul nivel sunt pasibili de amenzi contravenţionale, de la 1.000 de lei – la 2.000 de lei.
Odată cu salariul minim pe economie vor creşte şi amenzile de circulaţie rutiere, pentru că un punct amendă înseamnă 10% din salariul minim brut. Astfel, abateri precum vorbitul la telefon (fără handsfree) la volan sau neutilizarea centurii de siguranţă îi vor costa pe şoferi între 210 şi 315 lei.










Comentarii 0
Discuția cititorilor despre acest articol