Roman, Neamț
Căutare site

Alocațiile copiilor nu vor mai face parte din veniturile familiei

Începând de 1 iulie, alocaţiile copiilor nu vor mai fi luate în consideraţie la calculul venitului unei familii. Această măsură va fi luată pentru a se putea acorda, în continuare, ajutoare sociale  familiilor cu venituri mici. 

Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei va emite o ordonanţă de urgenţă prin care va modifica Legea venitului minim garantat şi va decupla alocaţiile copiilor de veniturile obţinute de membrii familiei, deoarece, în prezent, nivelul ajutorului social este calculat în funcţie de suma acestor venituri, iar prin dublarea alocaţiei, beneficiul social ar fi fost micşorat.

De la 1 iulie, alocaţiile tuturor copiilor vor fi dublate, astfel că numeroase familii vor depăşi nivelul total al venitului în funcţie de care puteau primi şi alte ajutoare sociale.

În judeţul Neamţ, aproximativ 6.000 de persoane beneficiază de ajutor social.

„Vom modifica legea în ceea ce priveşte condiţionalitatea primirii ajutorului de sprijin al familiei şi venitului minim garantat de alocaţiile de stat pentru copii, deoarece dublarea alocaţiilor de stat pentru copii va conduce la micşorarea ajutorului respectivei familii. De aceea, vom decupla alocaţia de stat pentru copii, care reprezintă dreptul copilului, de veniturile pe care le obţin părinţii şi în funcţie de care se calculează beneficiile sociale, respectiv alocaţia de sprijin a familiei şi venitul minim garantat”, a declarat ministrul Muncii, Rovana Plumb.

Modificarea va fi efectuată prin ordonanţă de urgenţă, probabil săptămâna viitoare, după ce vor fi obţinute toate avizele necesare.

Ajutorul social se acordă tuturor familiilor şi persoanelor singure care au venituri sub nivelul celui minim garantat prin lege. Acest sprijin se stabileşte ca diferenţă între venitul minim şi cel realizat. Cuantumul venitului minim pleacă de la 125 de lei, pentru o persoană singură, şi poate ajunge la 462 de lei, pentru familia cu cinci membri, urmând să fie majorat cu 31 de lei pentru fiecare altă persoană în plus.

Comentarii 0

Discuția cititorilor despre acest articol

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.