Activități în Polonia pentru elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Petru Poni”, în cadrul proiectului „Program yourself in logic”

HomeSocial

Activități în Polonia pentru elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Petru Poni”, în cadrul proiectului „Program yourself in logic”

În perioada 27 mai – 2 iunie, elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Petru Poni” din Roman au participat, în localitatea Rymanów, din Polonia, la cea de-a patra reuniune transnațională din cadrul proiectului Erasmus+ „Program yourself in logic – Zaprogramuj się w logikę”, proiect finanțat de Comisia Europeană, prin Agenția Națională de Programe Comunitare și Dezvoltare Profesională, proiect ce se implementează la Colegiul Tehnic „Petru Poni” în perioada 1 septembrie 2020 – 31 august 2023. Partenerii proiectului sunt următoarele școli: Zespol Szkol Publicznych Rymanów, Polonia; Colegiul Tehnic „Petru Poni” Roman, România; Dimitar Talev Secondary School, Dobrich, Bulgaria.

La reuniunea din Polonia, Colegiul Tehnic „Petru Poni” a fost reprezentat de profesorii Monica Drimbe și Cătălina Corhăneanu, în calitate de membri ai Echipei de implementare a proiectului, respective elevii: Daria Aiftincăi (clasa a XI-a B), Teodora Platon (clasa a XI-a D), Denisa-Alexandra Neacă (clasa a XI-a D), Ștefania Georgiana Onel (clasa a X-a B), Rareș Zlotea (clasa a XI-a D) și David Emanuel Anton (clasa a X-a F).

În prima zi, după urările de bun-venit și prezentarea programului, s-au desfășurat un atelier de robotică – la care echipa de băieți a liceului romașcan s-a clasat pe locul I, iar echipa de fete pe locul II -, precum și un concurs de orientare în Rymanów. Ziua de marți a început cu un concurs international de matematică, „Un pătrat al cunoașterii sau un cub al norocului”, în care, la proba pe echipe elevele Colegiului Tehnic „Petru Poni” au obținut rezultate deosebite: premiul I – Daria Aiftincăi, premiul II – Teodora Platon, premiul III – Denisa-Alexandra Neacă. Tot marți au mai avut loc un festival de tehnologie și știință, precum și activități sportive.

În cea de-a treia zi a reuniunii, a avut loc o excursie științifică la Observatorul Astronomic al Tineretului din Niepołomice, unde elevii au urmărit o prelegere despre Soare și constelații, după care au avut ocazia de a privi Soarele prin telescop. Tot în această zi, după o scurtă vizită la Castelul regal din Niepołomice, au urmat prelegeri cu character științific la cea mai veche universitate din Polonia – Universitatea Jagiellonian din Cracovia. Personalul universității a pregătit special pentru invitați o prelegere foarte interesantă despre utilizarea fizicii în medicină, în principal despre razele X, precum și despre cele mai noi cercetări referitoare la tratamentul cancerului.

Joi, 1 iunie, participanții au efectat o vizită la expozițiile științifice din Centrul de Știință Podkarpackie „Łukasiewicz” din Jasionka, elevii având posibilitatea de a învăța prin experimente tehnice, mecanice, geografice, biologice și medicale. După-amiaza, a avut loc un rezumat ceremonial al proiectului cu participarea autorităților comunității Rymanów, a conducerii școlii, a tuturor profesorilor și elevilor care au contribuit la implementarea obiectivelor proiectului pe parcursul proiectului. Toate țările au prezentat rezultatele activităților comune din cadrul proiectului, după care elevii au avut ocazia de a se cunoaște mai bine la o petrecere dansantă.

În ziua de vineri, ultima a reuniunii, s-au desfășurat evaluarea activității și acordarea certificatelor de participare. La finalul activității, în semn de prietenie, elevii și profesorii au îngropat un cufăr cu amintiri și impresii despre această experiență, după care au plantat un tei în curtea liceului.

„Proiectul Erasmus+, având finanțare din partea Uniunii Europene și aprobat în anul 2020, a ajuns la finalul implementării, inițiate începând cu 1 septembrie 2020 și care, după o prelungire de un an din cauza problemelor generate de pandemie, se va finaliza în data de 31 august 2023. După o perioadă dificilă, marcată de pandemia COVID-19 și toate neajunsurile care au derivat – precum școala online, restricții de călătorie etc. -, activitățile acestui proiect au fost finalizate cu succes datorită perseverenței echipei de implementare, dar și datorită implicării elevilor și părinților în buna desfășurare a activităților. Elevii au fost implicați în toate activitățile proiectului, atât la nivel local, cât și în mobilitățile transnaționale, uneori fiind necesară adaptarea acestora la contextul COVID-19, însă calitatea rezultatelor nu a avut de suferit”, a afirmat profesor coordonator Mihaela Stan.

 

 

Acest proiect este finanţat cu susținere din partea UE prin Programul Erasmus+. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar UE nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.