Primarii a 55 de unități administrativ-teritoriale din județul Neamț și-au exprimat intenția de a începe sau continua înregistrarea sistematică a imobilelor pe sectoare cadastrale. Lucrările de cadastru general se desfășoară în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF) și sunt finanțate din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Neamț, informează OCPI Neamț.
În anul 2021, fiecare unitate administrativ-teritorială poate primi până la 160.000 de lei pentru înregistrarea proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. În perioada următoare, OCPI Neamț va încheia contracte de finanțare cu 55 dintre cele 58 de primării eligibile, în valoare totală de 8.260.000 de lei, după cum urmează:
Banii vor fi virați în conturile primăriilor după deschiderea noilor cărți funciare aferente imobilelor recepționate. În prezent, din totalul de 83 de unități administrativ-teritoriale din județul Neamț, a fost cadastrată în proporție de sută la sută o singură comună (Dobreni), iar în alte 21 localități se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivel de unitate administrativ-teritorială, cât și pe sectoare cadastrale.
„PNCCF are drept scop înregistrarea gratuită pentru cetățeni a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 – aproximativ 313 milioane de euro, dar și din bugetul local al primăriilor”, mai arată reprezentanții OCPI Neamț.
Comentarii