În anul școlar 2023-2024, Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman a continuat implementarea proiectului Erasmus, „Acreditare Școlară – Acțiunea cheie 1”, destinat domeniului Educație școlară. Acest proiect, desfășurat pe parcursul a cinci ani (2022-2027), este finanțat prin programul Erasmus+ sub egida Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, fiind coordonat de profesorul Nadia Cîrcu.
Acreditarea Erasmus+ oferă profesorilor și elevilor Colegiului Tehnic „Danubiana” beneficii și oportunități pentru dezvoltarea profesională și îmbunătățirea calității educației prin dezvoltarea de activități de schimb și cooperare transfrontalieră, a unor activități de mobilitate de înaltă calitate, în conformitate cu strategia instituției de dezvoltare și internaționalizare.
În cadrul acestui proiect, în anul școlar 2023-2024, s-au derulat cu succes o serie de activități planificate, printre care mobilități de învățare pentru elevi și cursuri de formare profesională pentru cadrele didactice. Aceste activități au abordat diverse teme de interes, precum reducerea abandonului școlar, îmbunătățirea competențelor digitale și schimbările climatice.
Prima activitate derulată în cadrul proiectului a fost participarea profesorilor Păun Cristina și Morărița Ionela la un curs Erasmus desfășurat în Spania, în perioada 26 februarie – 1 martie 2024. Cursul, intitulat „4 C – Communication, Collaboration, Creativity, and Critical Thinking”, organizat de Idevelop Training i-a învățat pe participanți noi metode pentru a dezvolta la elevi competențe esențiale, precum gândirea critică, creativitatea, colaborarea și comunicarea, contribuind astfel la succesul și bunăstarea acestora în viață. De asemenea, cursul a oferit soluții inovatoare pentru prevenirea abandonului școlar, prin crearea unor medii de învățare atractive și incluzive, adaptate nevoilor individuale ale fiecărui elev. Accentul a fost pus și pe importanța cultivării abilităților intrapersonale, cum ar fi autoreflexia și gestionarea emoțiilor, esențiale pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
În perioada 25-29 martie 2024, o echipă formată din profesorii Andrici Loredana, Costin Florina-Tamara, Scorțanu Tudorița, Vacaru Mintenica și Vacaru Leonard a participat la cursul de formare „Digital Games and Digital Storytelling for Teachers”, organizat de Phoenix Training Center în Istanbul, Turcia. Cursul a avut ca obiective înțelegerea principiilor jocurilor digitale, stăpânirea structurilor narative în povestirile digitale și utilizarea acestora în predarea diferitelor discipline. De asemenea, s-au aprofundat cunoștințe despre platformele digitale și s-au dezvoltat abilități de editare video și audio. Participanții au explorat tehnici moderne de creare și narare digitală, cu scopul de a transforma lecțiile tradiționale în experiențe interactive și captivante.
În perioada 13-17 mai 2024, profesorii Avădănei Cristina-Daniela, Buzdugan Maricica și Vrabie Cornelia au participat la cursul de formare „Social, Environmental, and Cultural Entrepreneurship Education for Primary and Secondary Education”, desfășurat în Limassol, Cipru. Cursul, organizat de DKMZ LevelUp Creative Educational Labs, a inclus activități de explorare teoretică și practică a antreprenoriatului social, de mediu și cultural. Profesorii au învățat să utilizeze Modelul Canvas pentru dezvoltarea unor afaceri antreprenoriale sustenabile și au realizat un plan de afaceri aplicabil în domeniul social, de mediu sau cultural. În plus, prin experiența dobândită în educația ecologică și antreprenoriat, acești profesori vor putea multiplica abilitățile antreprenoriale în rândul elevilor din școlile lor, promovând totodată responsabilitățile de mediu.
Toate activitățile de formare pentru elevi și profesori în cadrul Acreditării Erasmus+ vor fi urmate de crearea unui ghid de bune practici pentru elevi și profesorii diriginți „SCHIMBĂRI CLIMATICE & ȘCOLI ECOLOGICE” care cuprinde informații despre schimbările climatice, planuri de lecție, proiecte și inițiative ecologice ale elevilor de la Colegiul Tehnic Danubiana Roman și proiecte pe tema schimbărilor climatice și ecologiei care pot fi realizate de elevi sub îndrumarea profesorilor diriginți, alături de resurse și materiale didactice care se pot utiliza.
Directorul Colegiului Tehnic „Danubiana”, prof. Cristina Paun, a menționat faptul că „Participarea profesorilor și elevilor noștri la proiectele Erasmus+ este o oportunitate deosebită de a învăța din experiențele altor sisteme educaționale și de a aduce inovație în predare și învățare. Aceste experiențe internaționale contribuie semnificativ la creșterea calității educației oferite în școala noastră și ne ajută să pregătim elevii pentru provocările viitorului, prin dezvoltarea competențelor esențiale într-o societate globalizată”.
Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman
Comentarii