Roman, Neamț
Căutare site

2.000 de lei amendă pentru un salariu mai mic de 975 de lei

De la 1 ianuarie 2015, angajatorii care vor da salarii mai mici decât salariul minim brut pe ţară, care va creşte la 975 de lei, vor primi amenzi între 1.000 şi 2.000 de lei.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Neamţ (AJFP) Neamţ a anunţat că, începând cu 1 ianuarie 2015, va creşte salariul de bază minim brut pe ţară la 975 de lei, de la 900 de lei, cât este în prezent.

În Monitorul Oficial fost publicată Hotărârea de Guvern 1091/2014, pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

„Începând cu data de 1 ianuarie 2015, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 975 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 de ore, în medie, pe lună, în anul 2015, reprezentând 5,781 lei/oră”, se arată în comunicatul trasnmis de AJFP Neamţ.

Mai apoi, începând cu data de 1 iulie 2015, salariul de bază minim brut va creşte la 1.050 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 de ore, în medie, pe lună, în anul 2015, reprezentând 6,225 lei/oră.

Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de bază, potrivit încadrării, nu poate fi inferior nivelului salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, prevăzut mai sus. Stabilirea, pentru personalul încadrat prin încheierea unui contract individual de muncă, de salarii de bază sub nivelul celui mentionat anterior, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.

Comentarii 0

Discuția cititorilor despre acest articol

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.