Prima paginăSocial

Depășind faza parteneriatului, Colegiul Tehnic „Danubiana” este Coordonator European la două proiecte Erasmus+

Depășind faza parteneriatului, Colegiul Tehnic „Danubiana” este Coordonator European la două proiecte Erasmus+

Dimensiune text

Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman are în desfășurare, în anul școlar 2020-2021, cinci noi proiecte Erasmus+ KA2 de parteneriat strategic între școli, un proiect Erasmus+  KA2  „Culture on the Stage” aflat în ultimul an de derulare, precum  și un proiect Erasmus+ KA1 – „Equal Education for Everyone in the 21st Century School”, pentru mobilitatea profesorilor, ce urmează a fi finalizat în acest an.

Aceste proiecte Erasmus+ KA2 abordează o tematică variată, pornind de la crearea unei școli digitale și utilizarea instrumentelor digitale inovative – proiectul „Innovative Digitalized Schools”, continuând cu introducerea elevilor în disciplinele STEAM și angajarea lor în activități STEAM pentru a-și dezvolta abilitățile de creativitate și gândire critică –  proiectul „Promoting STEAM Careers”. Nu au fost uitate nici promovarea educației ecologice și dezvoltarea spiritului ecologic al tinerilor prin conștientizarea cu privire la problematica colectării selective și a reciclării deșeurilor, prin proiectul „Green Energy = Green Life”. Coordonatorul proiectelor este profesor Nadia Cîrcu.

Un rol important îl au și proiectele despre democrație europeană, istoria Uniunii Europene și impactul acesteia asupra societății, înțelegerea conceptelor de drepturi și libertăți ale omului, respectarea diversităților, toleranță, cetățenie activă, justiție, egalitate – proiectele „Democracy Sprouts In Schools” și „Improve your Critical Thinking Skills, Solve the Problems”.

Finanţarea proiectelor este asigurată prin programul Erasmus+, promovat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi se derulează în perioada 2020 – 2022.

Este pentru prima oară când o școală din Roman, respectiv Colegiul Tehnic „Danubiana”, este coordonator european la două proiecte Erasmus+. Este vorba despre „Innovative Digitalized Schools” și „Green Energy = Green Life”, având parteneri școli din: Franța, Italia, Polonia, Turcia și Bulgaria, respectiv Italia, Macedonia de Nord, Turcia și Bulgaria.

Noutatea proiectelor se referă la pregătirea elevilor cu un grad scăzut de cunoștințe și abilități digitale, iar scopul lor este formarea elevilor pentru integrarea digitalizarii în reintegrarea pe piața muncii, crearea unor dispozitive digitale inovatoare și utile în lupta pentru o Europă verde.

Proiectul Erasmus+ „Innovative Digitalized Schools” inițiază o abordare holistică de promovare a alfabetizării digitale și combate, în același timp, dezechilibrele privitoare la competențele digitale și șomajul în rândul tinerilor. Scopul urmărit se dorește a fi realizat printr-un instrument electronic, bazat pe o platformă interactivă și dinamică, necesară pentru dobândirea eficientă a competențelor digitale.

Scopul principal al parteneriatului Erasmus + „Green Energy = Green Life” este de a face elevii conștienți de importanța adoptării unor surse alternative de energie, cum ar fi vântul, valurile sau energia solară, care nu compromit mediul natural, precum și stimularea colectării selective a deșeurilor de echipamente electrice și electronice și a celor de baterii și acumulatori.

„Astfel, noile proiecte vor oferi elevilor și cadrelor didactice oportunitatea de a desfășura mobilități de studiu, practică, predare și formare, în persoană sau online, în instituții din toată Europa, iar produsele care se vor realiza vor contribui la promovarea excelenței în activitățile Erasmus+ prin dezvoltarea de noi studii și cursuri pe teme privind digitalizarea, educația ecologică și  educația democratică în Uniunea Europeană.

Activitățile de învățare virtuală care se vor desfășura vor fi un real prilej de dezvoltare a competențelor lingvistice, digitale și culturale ale elevilor, un schimb de experienţă util care va conduce la consolidarea dimensiunii europene în educație și la promovarea inovației în ceea ce privește metodele și tehnicile de lucru în mediul școlar

Implementarea celor cinci noi proiecte europene aprobate va contribui la creșterea vizibilității Colegiului Tehnic «Danubiana» la nivel internațional, inclusiv ca centru furnizor de educație în domeniul proiectelor europene”, afirmă profesor Nadia Cîrcu, coordonatorul proiectelor.

 

 

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0