HomeEducatie

Dascălii nemțeni, față în față cu șefii de la București

Ministrul secretar de stat Stelian Fedorca a participat la o întâlnire cu directorii unităților școlare din Piatra Neamț. Prioritățile Ministerului Educației pentru viitorul an școlar sunt clasa pregătitoare, școala profesională și introducerea programului after school.

 

 

Aflat într-o vizită privată la Piatra Neamț, ministrul secretar de stat în Ministerul Educației Stelian Victor Fedorca s-a întâlnit vineri, 30 noiembrie, la insistențele inspectorului școlar general Viorel Stan, cu directorii unităților școlare din Piatra Neamț. La întâlnirea de lucru au fost abordate probleme curente ale învățământului preuniversitar. Stelian Fedorca a făcut o prezentare a priorităților Ministerului Educației pentru viitorul an școlar, și anume clasa pregătitoare, școala profesională și introducerea programului after school.

 

Laptopuri pentru elevii de la profesională

 

Secretarul de stat a menționat faptul că, și în anul școlar viitor, clasa pregătitoare va face parte din învățământul primar obligatoriu, singura modificare vizând modalitatea de înscriere. „Din anul școlar viitor vom avea înscriere doar la clasa pregătitoare, în luna martie, o singură etapă, cu posibilitatea ca familia să-și aleagă școala. Clasa pregătitoare va funcționa în școală sau în grădiniță, cu respectarea următoarelor trei criterii: acordul consiliului de administrație al unității școlare de învățământ din care face parte clasa pregătitoare, avizul/acordul Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Neamț și autorizarea primită de la administrația publică locală în ceea ce privește avizul sanitar de funcționare a unității în cauză”, a spus ministrul secretar de stat.

În ceea ce privește școala profesională, Stelian Fedorca a dat asigurări că se au în vedere măsuri pentru dezvoltarea acesteia. „Se vor dezvolta campusuri pentru școlile profesionale, va exista o selecție pozitivă a elevilor, deoarece campusul are profilul cerut de agentul economic. Un campus de școală profesională poate fi susținut de mai mulți agenți economici cu același profil, unde elevii vor face instruirea practică. Se va analiza și posibilitatea ca elevii care vin de la distanțe foarte mari să stea în campus sau cei care fac naveta pe distanțe relativ asemănătoare să nu aibă tarife de transport diferite pe aceleași distanțe. În acest sens, se vor purta discuții cu Ministerul Transporturilor pentru a introduce o prevedere conform căreia va fi introdus un tarif maximal pentru elevi. Elevii de la școala profesională vor beneficia de laptopuri, pentru că diversitatea manualelor pe care le utilizează elevul în pregătirea sa profesională este foarte mare și manualele în format digital îi dau elevului posibilitatea să facă diferite conexiuni necesare domeniului în care se califică elevul”, a spus Stelian Fedorca.

În ceea ce privește programul „școală după școală”, reprezentantul Ministerului Educației a precizat că acesta va viza, în primul rând, învățământul primar, cu posibilitatea ca dascălii implicați să-și poată completa catedra prin participarea la program.

 

Centre de excelență pentru copiii de la țară

 

În cadrul întâlnirii, reprezentanții ISJ Neamț au făcut cunoscute câteva inițiative proprii, ce ar putea fi implementate și la nivel național, solicitând sprijin pentru ca acestea să devină realitate. Una dintre acestea este înființarea claselor de performanță destinate copiilor din mediul rural.

„Propunem dezvoltarea de parteneriate între Ministerul Educației și comunitățile locale din mediul rural, care pot să susțină minim doi copii capabili de performanță școlară, prin acordarea de burse pentru acoperirea cheltuielilor de masă și cazare pentru cei patru ani școlari. Pentru a nu se crea dezechilibre în ceea ce privește asigurarea resurselor financiare de susținere a acestor copii, propunem dezvoltarea cadrului legislativ pentru ca aceste resurse financiare să fie distribuite direct de la Guvernul României, în urma colectării fondurilor de la nivelul comunităților locale, către unitățile școlare care dezvoltă astfel de clase de performanță. Acești elevi vor constitui baza, suportul performanței școlare, ca punct de plecare în obținerea de rezultate meritorii, atât prin formarea competențelor, cât și prin participarea la competiții, concursuri și olimpiade naționale și internaționale. Mai mult, acești elevi de gimnaziu vor fi o bază sigură în liceu, care vor continua și dezvolta performanța școlară pe domenii specifice și pot contribui pe viitor la dezvoltarea cercetării în cadrul învățământului universitar”, a spus inspectorul școlar pentru programe comunitare Maria Ghiniță.

Printre inițiativele nemțene se numără și înființarea unor „școli de vară”, care să asigure pregătirea intensivă a elevilor, și introducerea unor metode de lucru variate.

 

Supraveghetori pentru microbuzele școlare

 

O altă problemă importantă care a fost adusă în atenția secretarului de stat a reprezentat-o siguranța elevilor în timpul transportului cu microbuzul școlar. „Toate aceste activități de transport al elevilor se desfășoară fără un cadru legal în ceea ce privește siguranța transportului elevilor, din punct de vedere al asigurării unui supraveghetor, care să urmărească elevii la urcarea și coborârea din mijloacele de transport – și facem aici referire de la preșcolarii și până la cei de gimnaziu. Acești copii sunt doar împreună cu șoferul, care nu-i poate supraveghea în timpul transportului. Autoritatea Rutieră Română poate să dispună doar de autorizarea traseelor pentru transportul școlar, dar nu și de siguranța în transportul școlar al elevilor. Acești copii sunt permanent supuși unui risc, numai prin simplul fapt că oricare dintre ei ar putea deschide o fereastră în timpul mersului, care poate conduce la un accident. În plus, în normativele de transport al persoanelor pe drumurile publice nu este inclus în legislație transportul minorilor pe drumurile publice prin transportul școlar”, s-a arătat în cadrul întâlnirii.

Directorii nemțeni au solicitat analizarea posibilității de a fi angajat un supraveghetor, ca personal nedidactic auxiliar, și realizarea unor proceduri pentru asigurarea siguranței transportului elevilor de la urcarea în autobuz, sosirea la școală, plecarea de la școală și deplasarea până la domiciliu a fiecărui elev, cu asigurarea supravegherii minorilor pe tot parcursul deplasării. De asemenea, directorii nemțeni au solicitat ca asigurarea de microbuze să devină  prioritate națională pentru acele zone periculoase, ca, de exemplu, acolo unde elevii trec pe o distanță de 4 kilometri prin pădure sau acolo unde au de mers mai mult de 5 kilometri cu ghiozdanul în spate.

„Această întâlnire de lucru a fost un real succes. Directorii prezenți au beneficiat atât de informațiile discutate în plen, cât și de oportunitatea de a discuta personal cu domnul ministru secretar de stat pe anumite aspecte specifice școlii pe care o coordonează”, a spus inspectorul școlar general Viorel Stan.

Comentarii

WORDPRESS: 2
  • Doamna inspector Ghinita , iarasi face discriminari intre cei care lucreaza in mediul rural si cei din urban, toti suntem EGALI, doar ca unii au facut facultatea cu ,,ENTER- UL,,sau au folosit hantz friul, cei care se regasesc sa le fie………

  • Da domnule inspector promovati NON VALOAREA ADICA TOATE INVATATOARELE CARE S-AU FACUT PROFESOARE CU ENTER UL LA CLUJ SAU CU HANTZ FRI UL