Prima paginăEducatie

Violența școlară va fi tratată „ca la carte”

Dimensiune text

Profesorii și diriginții vor învăța din cărți cum să țină în frîu violența în mediul școlar. Toate unitățile școlare au primit „Ghidul pentru structurile cu responsabilități în prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar de la nivelul județean și de la nivel național” și modele de bune practici „Tineri împotriva violenței”.

 

Ghidul și modelele de bune practici sînt coordonate de Institutul pentru Științe ale Educației. „Aceste materiale reprezintă o bază de studiu, o sursă de inspirație pentru toți cei implicați în elaborarea planurilor de măsuri pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar. Aceste materiale au fost elaborate avînd în vedere situația existentă la nivel național și, chiar dacă la noi în județ nu ne-am confruntat cu situații foarte grave, care să pună în pericol viața celor implicați, sau alte fapte grave care cad sub incidența legii, noi trebuie să le punem la îndemîna colegilor acele instrumente de acțiune care pot fi folosite sau care deja s-au dovedit utile în multe situații, pe baza experienței acumulate de colegii din alte județe„, a spus inspectorul școlar pentru probleme educative Eugen Dinu Vasiliu.

Potrivit raportului înaintat Ministerului Educației și Cercetării de către conducerea Inspectoratului Școlar Județean Neamț, în cursul anului școlar trecut în școlile din județ s-au înregistrat nu mai puțin de 1.022 acte de violență. Dintre acestea, 768 au fost cazuri de violență fizică, loviri între elevi, dar și situații în care au fost implicați atît elevi, cît și profesori. De asemenea, au fost raportate 134 de furturi sau tentative de furt comise în incinta unităților de învățămînt, precum și 41 de cazuri de „insulte grave”. În 23 de situații, elevii au distrus bunuri aparținînd școlilor, cadrelor didactice sau colegilor lor. În fine, au fost înregistrate și 39 de cazuri în care elevii au facilitat intrarea în școli a unor persoane străine (cele mai frecvente fiind cele în care un elev își cheamă în ajutor amicii pentru a-i aplica o corecție altui elev).

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0