Mai bine de o oră, niciun furnizor de servicii medicale nu a mai putut oferi servicii pe baza cardului naţional de sănătate, deoarece sistemul informatic a fost blocat. Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Neamţ au transmis că erorile au fost cauzate de introducerea unor modificări în sistem, care au fost efectuate de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).
„CNAS a introdus nişte modificări în aplicaţia de utilizare a cardurilor, care au generat nişte erori. În momentul în care orice furnizor încearcă să introducă un card în sistem, sunt indicate erori pe care noi nu le putem rezolva. S-a luat legătura cu reprezentanţii CNAS, care ne-au asigurat că vor încerca să rezolve problema în cel mai scurt timp posibil”, a precizat Lăcrămioara Ilişescu, purtătorul de cuvânt al CAS Neamţ.
Medicii au fost nevoiţi să explice pacienţilor ce s-a întâmplat şi că nu le pot oferi servicii medicale fără card, deoarece aceste servicii nu vor fi decontate de către CAS. În lipsa cardului de sănătate, se pot asigura doar urgenţele.
Comentarii