HomeEducatieRural

Școală pentru părinți, la Săbăoani

La Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” a avut loc un seminar pe tema implicării părinţilor în viaţa copiilor. În urma discuţiilor va fi elaborat un ghid de bune practici. 

parinti 02Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” din Săbăoani, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Judeţean Neamţ şi Casa Corpului Didactic Neamţ, a organizat miercuri, 28 ianuarie, simpozionul cu tema „Învăţăm să fim părinţi. Situaţia de părinte – locul părinţilor în situaţia educativă actuală”, aflat la prima ediţie. Simpozionul a avut drept scop necesitatea implicării părinţilor în viaţa propriilor copii, în viaţa de şcolar, în promovarea unei participări tot mai active a acestora în educaţia copiilor, în iniţierea şi menţinerea unui dialog între cadrele didactice şi părinţi. În acest context, lucrările simpozionului au reunit atât cadre didactice, reprezentanţi ai autorităţilor locale şi ai bisericii, cât şi membri ai consiliului părinţilor, deschişi dialogului şi colaborării cu instituţia de învăţământ, în beneficiul elevilor din Săbăoani.

Lucrările simpozionului s-au desfăşurat pe trei secţiuni: secţiunea I – cadre didactice, comunicări ştiinţifice cu tema „Triada educaţională şcoală – familie – elev, o abordare actuală şi proiectivă”, secţiunea a II-a – părinţi, seminar tematic pornid de la întrebările: „Cât de mult se implică părinţii, la ora actuală, în educaţia copiilor? Cum funcţionează dialogul între generaţii sau între şcoală şi familie?” şi secţiunea a III-a – elevi, preşcolari, cu desene tematice.

parinti 03„Pedagogia a renunţat demult la viziunea simplificatoare a educatorului singular, ca unic factor de influenţare, iar acţiunea educatorului depinde direct de o multitudine de factori situaţionali, factori de natură formală sau nonformală. Unele situaţii educative, pe care educatorul le selectează şi le coordonează, sunt produse chiar de aceşti factori extracurriculari: părinţi, climatul pedagogic din şcoală, influenţe din mediul fizic şi social înconjurător. De aceea, actul educativ presupune o adecvare la cumulul de factori care influenţează formarea copiilor”, a spus profesoara Ștefania Cobzaru, iniţiatoarea simpozionului, în deschiderea lucrărilor.

„Discuţiile purtate în cadrul comunicărilor ştiinţifice şi seminarului tematic au adus în prim plan probleme stringente ale educaţiei actuale, precum nevoia copilului de afecţiune, distanţa fizică şi barierele comunicaţionale dintre copii şi părinţi, influenţa anturajului şi intervenţia părintelui în corectarea unor deprinderi greşite ale copilului. S-au enunţat păreri, s-au invocat opinii avizate ale specialiştilor şi chiar s-au oferit soluţii unor situaţii punctuale. Organizatorii au în vedere, de asemenea, publicarea unui Ghid al simpozionului, care să ofere instrumente practice ce pot fi folosite în construirea unei relaţii frumoase între familie şi şcoală. Prin acest simpozion, Liceul Teoretic «Vasile Alecsandri» Săbăoani îşi demonstrează deschiderea către un dialog viu cu părinţii şi autorităţile implicate în educaţia copiilor, creând, astfel, un punct de plecare pentru dezbateri şi proiecte ulterioare asupra problemei”, a spus profesoara Liliana Gligor, directorul Liceului Teoretic „Vasile Alecsandri”.

Din echipa de proiect au făcut parte directorii adjuncţi Ioana Ciobanu şi Fabian Șipoteanu şi profesorii: Steriana Păduraru, Adriana Robu, Maria Asiei, Viorel Maxim, psiholog Nicoleta Ciobanu şi bibliotecar Cristina Andronache.

Comentarii

WORDPRESS: 0